| سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: جلسه شورای اداری فومن در حالی برگزار شد که مسئولان به نرخ بالای بیکاری و همچنین مشکلات فراوان چایکاران این شهرستان اشاره و خواستار حل مشکلات حوزه چای شهرستان ظرف مدت یک هفته شدند.
به گزارش مهر، فرماندار فومن در جلسه شورای اداری که صبح شنبه در سالن جلسات آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تغییر و تحول در وضعیت در سطح شهرستان فومن به منظور سرعت بخشیدن به روند رشد و توسعه است. حسین اسماعیل پور با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه ها در طول سال های اخیر با ارائه آمار غیرواقعی سبب کاهش اختصاص بودجه به شهرستان فومن به نسبت سایر شهرستان های استان شده اند، افزود: مشاهده این آمار نشان می دهد که شهرستان فومن در برخی حوزه ها حتی از متوسط کشوری نیز بالاتر بوده که در واقعیت چیز دیگری مشاهده می شود. وی با اشاره به اینکه متاسفانه آن چه که در عمل در سطح شهرستان فومن دیده می شود با آمارهای ارائه شده تفاوت بسیار دارد، گفت: به دلیل ارائه همین آمار غیر واقعی از سال ۸۸ تا ۹۵ هر سال شاهد کاهش بودجه شهرستان بوده ایم. فرماندار فومن خاطرنشان کرد: نتیجه ارائه این آمار غیر واقعی سبب شده که شهرستان در بسیاری از حوزه ها عقب تر از استان و حتی برخی شهرستان ها بوده و همچنین در زمینه نرخ بیکاری نیز ازجمله شهرستان های رده های اول در گیلان محسوب شود. وی به برخی کارشکنی ها در راه اندازی دانشگاه گردشگری با وجود داشتن مجوز فعالیت در سطح شهرستان فومن اشاره و خاطرنشان کرد: بوروکراسی بین اداری برخی دستگاه ها سبب شده که شهرستان نتواند از این ظرفیت بهره گیری کند. تخریب صنعت چای شهرستان فومن توسط عوامل داخلی اسماعیل پور با اشاره به لزوم توجه و تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد در برابر کُنش و کَنش های مختلف همانند بحران های اقتصادی، افشار و تحریم است. وی با بیان اینکه کاهش هزینه های غیرضرور از سوی دستگاه های اجرایی یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، یادآورشد: در تلاش هستیم در سال جاری بخشی از هزینه های فرمانداری شهرستان فومن را کاهش دهیم. فرماندار فومن در ادامه جلسه به برخی مشکلات در حوزه چای شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه مراجعات و گلایه های بسیاری در این حوزه از سوی چایکاران و کارخانجات چای وجود به فرمانداری ارائه شده که نیازمند توجه مسئولان امر است. وی با بیان اینکه برخی همانگونه که کلوچه فومن این شهرستان را نابود کردن به دنبال نابودی صنعت چای فومن هستند، گفت: نوعی تخریب از دورن شهرستان با اعمال فشار سازمان های بیرون وجود دارد که باید جلوی آنها گرفته شود. اسماعیل پور با تأکید براینکه کم کاری در حوزه چای از سوی اداره چای شهرستان و سازمان چای استان است، خاطرنشان کرد: برخی از امتیازات ارائه شده در این حوزه استفاده کرده ولی هیچ بازدهی ندارند. وی برضرورت حل مشکلات موجود در این حوزه ظرف مدت یک هفته تأکید و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کم کاری برخی در این حوزه مشکلات هنوز وجود دارد. کارشکنی در حل مشکلات مردم فومن نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با گلایه از برخی دستگاه های اجرایی این شهرستان گفت: عده ای با کارشکنی در اقداماتی که برای رفع مشکلات انجام می شود، به فکر منافع شخصی خود هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه شورای اداری که صبح شنبه در سالن جلسات آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف مسئولان پاسخگو بودن در برابر مردم است. وی با بیان اینکه متاسفانه امروز در بسیاری از موارد رنگ و بویی از باورهای اعتقادی و جوانمردی دیده نمی شود، افزود: در کشوری که حکومت آن حکومت اسلامی بوده بروز چنین مسائلی دور از شأن است. نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کاربردی و عملی کردن مصوبات جلسات، گفت: متاسفانه آمارهای غیرواقعی ارائه شده به مسئولان استانی از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان، از فومن مدینه ای فاضله ساخته که در میزان اختصاص بودجه تأثیرگذار شده است. وی با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه ورزش، بهداشت، راه و شهرسازی و سایر حوزه ها در سطح شهرستان فومن، خاطرنشان کرد: حل این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسئولان و دقت بیشتر آنها در ارائه آمارهای واقعی است. حجت الاسلام افتخاری در ادامه با گلایه از کم کاری برخی دستگاه های اجرایی در راستای حل مشکلات مردم در فومن، تصریح کرد: متاسفانه عده ای در مسیر حل مشکلات مردم برای رسیدن به منافع خود کارشکنی می کنند که این پذیرفتنی نیست. وی با بیان اینکه دفتر مراجعات مردمی تبدیل به ادارات کمیته امداد و بهزیستی شده است، یادآورشد: این نشان دهنده کم کاری عده ای در حل مشکلات مردم و ارجاع آنها به نماینده برای شانه خالی کردن از زیر وظایف خود است. لزوم تأمین اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه پل ورودی فومن نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از دستگاه های اجرایی برنامه یک ساله دستگاه مطبوع خود را به دفتر نماینده شهرستان ارسال نکرده اند، اظهار کرد: اگر شهرستان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد نشان دهنده تعامل و همکاری همه دستگاه بوده و به فرد خاصی اختصاص ندارد. وی با ضرورت نگاه کارشناسی و تخصصی حل مشکلات در حوزه های مختلف، افزود: یکی از این حوزه ها اجرای نادرست و غیر کارشناسی پروژه پل ورودی شهرستان فومن در سال های گذشته بود که به نوعی سبب هدر رفت بیت المال شده است. افتخاری در ادامه با بیان اینکه بعد از ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی به مسئولان امر در کشور و استان، اکنون همگان به اشتباهات موجود در احداث این پروژه اذعان کرده اند، گفت: با توجه به هزینه های انجام شده در حال حاضر برای تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم. وی به مطالبه ۲۰ میلیارد تومانی پیمانکار این پروژه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ساخته این پروژه از روز نخست اشتباه بوده و اکنون برای اصلاح این پروژه به صورت اساسی و کارشناسی شده، پافشاری داریم. نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پتانسیل و ظرفیت های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی و گردشگری شهرستان فومن، تصریح کرد: برای رشد و توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان تنها نیازمند همت بلند مسئولان، همکاری و تعامل دستگاه ها هستیم.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code