| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
طرح احداث پل طبیعت در شورای شهر رشت بررسی شد؛
       کد خبر: 119281

نگاه ایران: رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: در شهر رشت مکانی به منظور جذب گردشگر وجود ندارد و ناچاراً گردشگران را به شهرهای دیگر جهت سیاحت راهنمایی می کنیم.

به گزارش تسنیم؛ اسماعیل حاجی پور عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پروژه پل طبیعت برای شهر مثمر ثمر خواهدبود اظهار داشت: به عقیده بنده پل طبیعت یک اقدام خوب برای شهر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: متاسفانه در شهر رشت مکانی به منظور جذب گردشگر وجود ندارد و ناچاراً گردشگران را به شهرهای دیگر جهت سیاحت راهنمایی می کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه پل طبیعت موجب جذب گردشگران خواهدشد افزود: پروژه پل طبیعت در شورای چهارم رشت مطرح شد و امیدوارم در همین دوره از فعالیت شورا به نتیجه برسد و همچون پروژه هایی از جمله جمع آوری روان آب های سطحی از جمله افتخارات شورای چهارم رشت باشد.

محمدحسین واثق کارگرنیا نیز در این نشست با بیان اینکه احداث پل طبیعت از ضروریات شهر رشت است اظهار داشت: متاسفانه تاخیر در بررسی لوایح و اجرای پروژه ها آفتی است که در طول دوران فعالیت شورای چهارم وجود داشت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در زمان اجرای پروژه آب نمای پارک ملت نیز مخالفت های فراوانی صورت گرفت اما در حال حاضر این پروژه با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شده است و بسیاری از شهروندان ساعات فراغت خود را  در کنار آن سپری می کنند.

وی با بیان اینکه در شهر رشت مکانی به منظور جذب توریست وجود ندارد و احداث پل طبیعت می تواند به توسعه بخش گردشگری کمک کند افزود: پروژه پل طبیعت در شورای چهارم مطرح و بررسی شد و تمایل داریم این پروژه در زمان  فعالیت همین دوره شورا به سرانجام برسد و جزء عملکرد مثبت شورای چهارم ثبت شود.

دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به لایحه برگزاری مناقصه پروژه پل طبیعت گفت: با نحوه عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت در خصوص برگزاری مناقصه پل طبیعت در رشت مخالفم و با توجه به اینکه برای این پروژه امسال 3 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پروژه را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مناقصه به روش BOT همانند هندوانه دربسته ای است که از درون آن اطلاعی نداریم افزود: در روش  BOT تهیه طرح و اجرای آن برعهده پیمانکار است و این نوع اقدام موجب افزایش هزینه ها می شود.

صابر با بیان اینکه بنده اعتقاد دارم باید در ابتدا فاز مطالعاتی پل طبیعت را آغاز کرده و پس از آن در نیمه دوم سال نسبت به برگزاری مناقصه آن اقدام کرد گفت: یقیناً هزینه مطالعاتی این پروژه بیش از 500 میلیون تومان نخواهدبود و با انجام فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت در زمان اجرای آن با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پروژه پل طبیعت حدود 70 میلیارد تومان هزینه به همراه خواهد داشت تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد می کنم هرچه سریعتر فاز مطالعاتی پروژه پل طبیعت آغاز و با گرفتن مشاور به اجرای آن سرعت ببخشند.

وی با تاکید بر اینکه پل طبیعت از جمله نیازهای واقعی شهر به منظور جذب گردشگران است عنوان داشت: در خصوص اهمیت پروژه پل طبیعت با نظر دیگر همکاران موافق هستم اما متاسفانه شهرداری رشت بارها با کج سلیقگی وعدم توجه به نظرات اعضای شورای شهر رشت مشکل ساز شده است.

صابر افزود: بنده هم معتقدم این پروژه باید اجرایی بشود اما نگرانی ام در باره نحوه عملکرد شهرداری رشت است که همواره بدون توجه به تصمیمات اعضای شورای شهر وخارج از چارچوب، امورات را پیگیری می کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز شهرداری قصد دارد مناقصه پل طبیعت را خارج از چارچوب قانونی انجام دهد و بنده شخصاً تمایلی به درگیر شدن در حواشی این مناقصه را ندارم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code