| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: بی مهری نسبت به ورزش در کشور ما که سرشار از استعدادهای فراوان در رشته های مختلف بوده به قدری است که امروز ورزشکار جوانی که مدال آوری کرده، برای گذران زندگی خود مجبور به دستفروشی است. شاهین جعفری استعداد دوومیدانی کشورمان در ماده پرتاب وزنه است که سال گذشته موفق به کسب مدال نقره در مسابقات جوانان آسیا ولی با مثبت اعلام شدن دوپینگ نفر اول مدال طلا به جعفری تعلق گرفت، اما حالا نه تنها مدال طلا به دست این جوان قهرمان نرسیده بلکه او از ورزش هم فاصله گرفته و برای تأمین معیشت دستفروشی می کند. بی شک این اتفاق زنگ خطر را برای دستگاه ورزش کشور به صدا در آورده و یادآور می شود که دیر به داد ورزش رسیدن، اثرات مخرب تری هم خواهد داشت و شاید جعفری های دیگری هم از لیست قهرمانان خارج شده و به دستفروشی روی آوردند.  

دامادی: معلوم نیست سال آینده چند جوان ورزشکار دستفروش شوند

محمد دامادی٬ عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز تأسف از این موضوع بیان داشت: این موضوع دردناک است ولی تأسف به درد این جوان نمی خورد دستگاه ورزش باید دست بجنباند و به راحتی این استعدادها را از دست ندهد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این مسائل این موضوع پررنگ تر می شود که به طورحتم باید قسمت جوانان از ورزش جدا شود و سازمان ملی جوانان احیا شده و رویکرد مستقلی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود اعتبار در ورزش به خبرگزاری مجلس گفت: درست است که اعتبارات در ورزش جوابگو نیست و همه هیأت ها و تیم ها مشکل دارند ولی باید به جوانان که آینده ساز هستند اهمیت بیشتری داد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد:نسبت به استعدادهای ورزشی بی مهری می شود٬ نمی دانم سال آینده چند جوان ورزشکار دستفروش خواهند شد ولی دولت باید به فکر باشد و شرایط را برای رشد این استعدادها فراهم کند٬ این برای کشور بد است و باید فکر اساسی دراین باره شود.

اسدللهی: وزارت ورزش نباید استعدادها را به راحتی از دست بدهد

غلامرضا اسداللهی٬عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که کمک به این ورزشکار کمک به ورزش کشور است٬ بیان داشت: باید شرایطی ایجاد شود تا این جوان به صحنه ورزش بازگشته و برای کشور افتخارآفرینی کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز اضافه کرد: به طورکل وضعیت وزارت ورزش خوب نیست با حضور گودرزی برنامه ها رو به افول گذاشته است. نه تنها جوانان ورزشکار به خوبی حمایت نمی شوند بلکه متأسفانه برای پیشکسوتان هم برنامه ای وجود ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ورزشکاران زمانی که می توانند برای خود شغلی دست و پا کنند درحال تمرین و افتخارآفرینی برای کشور هستند٬ گفت: وظیفه کشور و حاکمیت است که ورزشکاران را مورد حمایت قرار دهد وزارت ورزش هم باید در برنامه های خود تجدید نظر کند.

اسداللهی اظهار داشت: وزارت ورزش تا الان برنامه مدونی ارائه نداده و افق و آینده خوبی برای آن وجود ندارد بهتر است وزارت در چینش تیم خود هم تجدیدنظر کند و از افرادی که تجربه علمی مناسبی دارند استفاده کرده تا اعتبارات حوزه ورزش هم افزایش یابد. اگر خود وزیر فعال بوده و تیمی قوی داشته باشد مجلس و دولت هم پتانسیل کمک را دارند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غیر از فوتبال که حوزه اقتصادی است بقیه ورزشکاران نیاز به کمک بیشتری دارند٬ برخی از ورزشکاران برای رفتن به مسابقات بین المللی مشکل دارند٬وزارت ورزش باید برنامه ریزی کرده و این موضوع را به مجلس و دولت بیاورد تا حل شود٬ باید برایکسانی که زمینه قهرمانی دارند و مدال کسب کرده اند زمینه و فرصت شغلی مناسب فراهم شود و مشوقاتی برای آن ها درنظر گرفته شود تا انگیزه برای ادامه حضور داشته باشند

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code