| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان:
       کد خبر: 99723

نگاه ایران:  نشست هم اندیشی تشکل های مردم نهاد فعال در سه حوزه عملکردی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛رضا علیزاده در این نشست با اشاره به جایگاه ارزنده تشکل های مردم نهاد؛ انسجام و هم افزایی اجتماعی را مرهون تلاش های این افراد خواند و گفت: باید تلاش شود تا در نظام برنامه ریزی کلان استان از توان و قابلیت های سمن ها به نحو مطلوب بهره مند شد.

این مسئول نقش پذیری تشکل های مردم نهاد را موفق ارزیابی نمود و اذعان داشت: بهره گیری از دانش تجربی فعالان سازمانهای مردم نهاد و تلفیق آن با دانش آموختگان جوان و تحصیل کرده گامی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی خواهد بود.

وی اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط و پیوستگی با لایه های مختلف جامعه، می توانند یک جریان اجتماعی تولید کنند که با آموزش و بسترسازی های فرهنگی منجر به تولید سرمایه های اجتماعی می شوند.

این مسئول؛ رویکرد فرهنگی را در تولید سرمایه های اجتماعی حائز اهمیت دانست و گفت: رویکرد فرهنگی مستلزم آموزش عمومی است که هر قدر سازمان های مردم نهاد درگیر آموزش جامعه شوند، به مدل های توسعه بهتری دست خواهند یافت.

علیزاده بر انسجام بخشی و اتحاد سمن ها استان با یکدیگر تاکید نمود و گفت: جزیره ای عمل نمودن، باعث کمرنگ نشان دادن بازتاب فعالیت ها خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از قوت گیری فعالیت های تشکل های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید؛ سمن ها را بازوان حمایتی دولت در اجرای هرچه بهتر برنامه ها دانست و با اشاره بر فرا رسیدن تعطیلات نوروز در روزهای آتی،خواستار همت و تلاش جمعی اعضای سازمان های مردم نهاد در معرفی و  شناساندن داشته های فرهنگی و اجتماعی گیلانیان به گردشگران شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code