| چهارشنبه، 05 آبان 1400
نگاه ایران:رگولاتوری، نتایج رتبه بندی استانی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت را براساس نظرسنجی مردمی در 3 ماهه سوم سال 95 اعلام کرد. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این خبر افزود: ارزیابی و رتبه بندی اپراتورها براساس نظرسنجی از ۳۱ هزار کاربر سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در بین اپراتورها و ارتقای سطح کیفی و کمی این سرویسها انجام می شود. حسین فلاح جوشقانی تصریح کرد: همزمان با نظرسنجی تلفنی مشترکان سرویس ADSL می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرسwww.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، ارزیابی میزان رضایت مندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات در نظرسنجی الکترونیکی از این سرویس  ها شرکت کنند. وی درباره نحوه رتبه بندی اپراتورها اظهار کرد: اپراتورها با توجه به میزان امتیاز رضایت مندی کسب شده از مشترکان در پنج سطح دسته بندی می شوند که براساس آن امتیازهای ۹۰ تا ۱۰۰ سطح یک، ۸۰ تا ۹۰ سطح دو، ۷۰ تا ۸۰ سطح سه، ۶۰ تا ۷۰ سطح چهارم و با کسب ۶۰ امتیاز سطح پنج را کسب می کنند. بر این اساس، در اکثر استان ها هیچ یک از اپراتورها حائز امتیاز سطح یک نشده است و تنها در 5 استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، یزد، همدان و بوشهر بعضی اپراتورها توانستند رتبه سطح یک را به خود اختصاص دهند. نکته دیگر این گزارش، نارضایتی تهرانی ها از وضعیت اپراتورهای اینترنت است که در این مورد در سطح یک و در سطح امتیازی به اپراتورها ندادند اما در سطح 3 آریا رسانه تدبیر، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده گستر عصر نوین، انتقال داده های آسیا تک و ندا گستر توانسته اند با امتیاز کاربران تهرانی انتخاب شوند. همچنین حلما گستر خاورمیانه داده و لایزر به عنوان اپراتور سطح چهارم و همچنین داتک، داده پردازی فن آوا و شرکت مخابرات ایران در تهران به عنوان سطح پنجم انتخاب شده اند. سطح بندی اپراتورهای ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL به تفکیک استانهای کشور در اینجا  قابل دسترسی است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code