| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ایشان را بهترین الگو برای بانوان جهان دانست و اظهار کرد: تمام زندگی و عمر با برکت این بانوی بزرگ اسلام درس و الگو است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه نوع برخورد در زندگی، آداب همسرداری و فرزندداری حضرت فاطمه(س) و همچنین حضرت علی (ع) باید توسط زنان و مردان الگوبرداری شود، افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که این موضوع به درستی از سوی زنان و مردان مورد توجه نیست. افزایش روز افزون طلاق مشکل اصلی جهان امروز امام جمعه رشت به افزایش روز افزون طلاق در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های امروز ایران و کشورهای جهان نبود استحکام در بنیان خانواده ها است که سبب بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود. وی با اشاره به گسترش فضاهای مجازی، شبکه های ماهواره ای، هالیوود و...، گفت: این ابزارها و نوع برنامه های تولید شده از سوی این شبکه ها در گسترش رفتارهای غربی تأثیرگذار بوده که متاسفانه جامعه اسلامی ما نیز به آن دچار شده است. آیت الله قربانی به ضرورت بهره مندی از آموزه های دینی در خصوص جلوگیری ازهم گسیختگی واستحکام بنیان خانواده اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم برای زنان و مردان و نوع برخورد آنها با یکدیگر دستورالعمل های فراوانی بیان شده که باید مورد توجه قرار گیرد. وی در ادامه با بیان اینکه زن در دین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است، یادآورشد: مردان نباید به خود اجازه دهند که با زنان همچون اسیر و برده رفتار کنند. سرسبزی و منابع طبیعی شریان حیاتی گیلان امام جمعه رشت همچنین به در پیش بودن هفته نیکوکاری نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند باید به کمک همنوعان خود رفته و با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز آنها را نیز شاد کنند. وی با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آغاز می شود حفظ آن را وظیفه همگانی به ویژه مسئولان عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز وضعیت منابع طبیعی مطلوب نیست. آیت الله قربانی با اشاره به وضعیت رودخانه ها به ویژه دو رودخانه زرجوب و گوهرود، تأکید کرد: از محمدباقر نوبخت خواسته ام تا زمانی که به عنوان مسئول در هیئت دولت فعالیت می کند اقدامی اساسی برای رفع مشکلات این دو رودخانه انجام دهد. وی با بیان اینکه نوبخت از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان برای احیای این دو رودخانه در سال های گذشته خبرداد و گفت: متاسفانه هیچ اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است. امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سرسبزی و منابع طبیعی شریان حیاتی گیلان است، ادامه داد: باید به موضوع حفظ منابع طبیعی و درختکاری از سوی مسئولان و مردم توجه ویژه ای صورت گیرد. بستن مسجد به دلیل نام مطهر حضرت فاطمه(س) ننگ برای شیعه وی در ادامه با اشاره به بسته شدن مسجدی با نام فاطمه زهرا(س) در آذربایجان به دستور رئیس جمهوری این کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه سران این کشور سیاست های غلطی در پیش گرفته و از آمریکا و اسرائیل الگوبرداری می کنند. آیت الله قربانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور شیعه هستند، گفت: اینکه در کشوری شیعه و مسلمان مسجدی به دلیل داشتن نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) بسته شود جای ننگ و مایه شرمساری است.

به گزارش فارس،وی با اشاره به اینکه برف نخست سال جاری خسارت هایی به بار آورد، افزود: برف دوم با توجه به آمادگی مسؤولان خسارت کمتری وارد کرد اما باز هم خسارت داشتیم.

خطیب جمعه رشت چاله وچوله های خیابان های رشت را مایه سرافکندگی دانست و یادآور شد: عید نوروز نزدیک است و باید در برطرف کردن خسارت ها تلاش شود و دولت کریمه هر چه سریع تر خسارت برف در گیلان را پرداخت کند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code