| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: سید محمد احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان ضمن خیر مقدم به اعضای انجمن کتابخانه های این شهرستان و سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان، اظهار کرد: حکومت ما حکومت اسلامی و دین ما نیز اسلام و نشات گرفته از کتاب است. هر هدایت و رهنمودی که در زندگی دنیوی و اخروی نیاز داریم برگرفته از کتاب است و فرآن کتابی است که برای ما مسلمانان نقشه راه و هدایت کننده می باشد.

فرماندار لاهیجان افزود: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و رسیدن به اهداف مدنظر در مبحث کتاب و کتابخوانی هنوز جای کار و تلاش بسیار دارد و نیازمند اقدام جهادی ما در این مسیر می باشد. در طول تاریخ انقلاب هرجا حرکت را جهادی و برای به حرکت درآوردن انجام داده ایم موفق بوده ایم.

وی تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت جهادی را مد نظر قرار دهیم چرا که اگر بخواهیم در چارچوب کلیشه ای این مبحث را دنبال کنیم، نمی توانیم موفقیت و اهداف عالی را کسب و اجرایی کنیم.

این مقام مسئول افزود: آمار و اطلاعات نشان می دهد که می بایست بین اخذ اطلاعات و دانش از فضاهای غیر واقعی با اخذ اطلاعات و دانش از فضاهای واقعی تفاوت قائل شویم بر این باوریم باید هرچه بیشتر جوانان و مردم را با فرهنگ بسیار ارزشمند کتابخوانی آشنا کنیم.

احمدی بیان کرد: در دنیا و در سبک های مدیریت با اصلی به نام «مدیریت بر مبنای دانایی» مواجه هستیم که تاکید می کند مدیرانی موفق خواهند بود که الگوی آنها بر اساس دانایی محوری باشد و این دانایی محوری یعنی اینکه مدیریت تفکر دانش و علم محور را در سازمان خود ترویج دهد و این نیازمند شناسایی نیروهایی است که در یک سازمان بر پایه دانش، علم و اصول صحیح در حال فعالیت می باشند که متاسفانه این مبحث گاها به یک حلقه مفقود شده در سازمان تبدیل می شود.

نماینده دولت در شهرستان لاهیجان افزود: در بحث کتاب خوانی نیز علی رغم همه تلاش های در حال انجام نیازمند یک حرکت جهادی و جهشی می باشیم. باید باور داشت که پرداختن و تخصیص اعتبار به کتاب و کتابخوانی برای ما به عنوان سرمایه محسوب خواهد شد نه هزینه لذا باید این تفکر میان ما ترویج پیدا کند.

احمدی با تاکید بر اینکه موضوع کتابخانه و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی در کشور به شمار می رود، تصریح کرد: کتابخانه و کتابخوانی با ارتقای سطح دانش و انتقال اطلاعات، فرهنگ و تمدن و سایر تبعات مثبت مرتبط است که می تواند خارج از فضاهای الکترونیکی، مجازی و دیجیتالی بیشتر مثمر ثمر واقع شود.

فرماندار لاهیجان متذکر شد: رفع نیازهای کتابخانه ها و قانون نیم درصد که از سوی شهرداری و اعضای شورای شهر می بایست به کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت شود، در راس امور مورد پیگیری قرار گرفته و تعاملات بیشتری میان اداره کتابخانه های عمومی و شهرداری در راستای رفع نواقص و توسعه فضاهای کتابخانه ها برقرار شود.

وی با اشاره به زیان های ایجاد شده توسط بارش دو برف اخیر در شهرستان، گفت: بارش نعمت الهی برف در استان گیلان و شهرستان لاهیجان هزینه های بسیاری برای دستگاه های خدمات دهنده برجای گذشت اما با این وجود نمی توانیم بگوییم که اعتبار نداریم و باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: در بحث کتابخوانی نیز با وجود تمامی کم و کاستی ها می بایست با هدف گذاری درست و برنامه ریزی های صحیح در مسیر توسعه و رشد کتابخانه های عمومی شهرستان گام برداریم.

وی اضافه کرد: بر این باوریم لاهیجان را باید لاهیجان دید و این شهرستان به دلیل ظرفیت های ویژه ای که در خود جای داده نیازمند نگاهی ویژه در بحث کتابخوانی است.

فرماندار لاهیجان افزود: در لاهیجان ظرفیت های ویژه ای در بحث گردشگری وجود دارد که می توان از ان ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دانش افزایی استفاده کرد. به طور مثال این شهرستان دارای مراکز گردشگری و توریستی بسیاری است که با راه اندازی ایستگاه های کتابخوانی و کتابخانه هایی کوچک در این مراکز گام بزرگی را در ترویج کتابخوانی خواهیم برداشت.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code