| جمعه، 31 فروردین 1403
در نشست هماهنگی گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری کشور در رشت مطرح شد:
       کد خبر: 96320
نگاه ایران: آرش نور آقایی رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به برگزاری دهمین گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری کشور در استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان همزمان با برگزاری این گردهمایی میزبان ۷۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری از سراسر کشور است

وی با بیان اینکه هر سال یکی از استانها میزبان این مراسم است افزود: امسال این مراسم با حضور دانشجویان و خبرنگاران ؛ راهنمایان گردشگری در گیلان برگزار می شود.

نور آقایی بازدید و معرفی جاذبه های گردشگری گیلان و برگزاری کلاسهای آموزشی را از برنامه های این گردهمایی معرفی کرد و گفت: در سطح شهر رشت تبلیغات محیطی برای اعلام این برنامه انجام شده است.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری پایدار برای توسعه افزود: ما نیز هر سال شعاری انتخاب می کنیم شعار امسال ما نیز گردشگری پایدار هم کلام با جامعه جهانی و همگام با جامعه محلی است.

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور با بیان اینکه گردهمایی از فردا یک اسفند شروع می شود اظهار داشت: مهمانان ما از محورهای مختلف وارد گیلان می شوند البته ممکن است به دلیل بارش برف برنامه ها اندکی تفاوت داشته باشد البته برف به عنوان یک جاذبه گردشگری

وی افزود : یکی از موارد مطرح در گردشگری بحث منظر است و با بارش برف در استان گیلان و شهر رشت و همزمانی حضور راهنمایان گردشگری ، منظره ای که در استان گیلان با پوشش برف بر روی تالابها ، گونه های گیاهی ، مزارع چای و داخل شهر رشت از جمله بافت فرهنگی تاریخی ایجاد شده ، برای گردشگران  جذاب می باشد .

وی از برگزاری کلاسهای آموزشی در دوم اسفند ماه در زیباکنار خبر داد و افزود: روز سوم اسفند برابر با ۲۱ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشکری است که در این روز مراسم اختتامیه برگزار می شود و ما برای هر دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه از شهردار رشت و نیز عالی ترین مقام استان ، استاندار گیلان و نیز از مدیران میراث فرهنگی و گردشگری دعوت کرده ایم.

نور آقایی  بازدید از پیاده راه فرهنگی و بافت فرهنگی تاریخی شهرداری رشت را از برنامه های این گردهمایی عنوان کرد و گفت: نصب نماد راهنمایان گردشگری در میدان شهرداری رشت از دیگر برنامه های دهمین گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز برگزاری دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در زیباکنار رشت را یک فرصت خواند و گفت: برگزاری این گردهمایی فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان است.

رضا علیزاده راهنمایان گردشگری را بعنوان یکی از حلقه های زنجیره خدمات گردشگری توصیف و بیان کرد: بر همین اساس تاکنون دوره های آموزش تخصصی برای این بخش از فعالان حوزه گردشگری در گیلان برگزار شده است.

وی تخصصی شدن گردشگری را یکی از اولویت های استان در زمینه صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: 400 راهنمای گردشگری در گیلان دارای کارت هستند.

 

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code