| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه های دهه مبارک فجر شهرستان رودبار گفت : از همه کسانی که در برف اخیر زحمت کشیدند تشکر می کنم اما اگر عدم برنامه ریزی و تدبیر از سوی مدیری رخ داده باشد ،قطعا در آینده با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی در آیین افتتاح این پروژه ها با تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تمامی شهدای انقلاب اظهار داشت : برای تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت داریم .

وی با ابراز خرسندی از حضور خود در شهرستان رودبار مردمان این شهرستان را مردمانی مهربان، باعطوفت دانست و برضرورت خدمت رسانی هر چه بیشتر مسئولین به مردم تاکید کرد و گفت :نتایج همدلی و وحدت مسئولان  و خادمان نظام در خدمت بهتر به مردم اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار در مسیر توسعه روند مثبتی را طی می کند افزود :  خدمات صورت گرفته در حقیقت خدمات نظام و انقلاب است .

دکتر نجفی با بیان اینکه فرزندان شما در دولت مشغول تلاش هستند افزود :  در شهرستان رودبار نیز  فرصت خدمتگزاری برای  مردم فراهم شده است.

وی از رشد شاخص های توسعه ای استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود :  اتفاقات خوبی در جهت توسعه استان در حال انجام است که همه مستند به گزارشات مرکز آمار ایران و پژوهش های مجلس است.

دکتر نجفی با بیان اینکه همواره تاکید بنده بر مسئولین این است که هرگز کلامی خلاف واقع عنوان نشود افزود : از همه مدیران بخش های مختلف که در جهت رشد و تعالی استان در تلاشند قدردانی می کنم .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ایجاد امید در مردم تاکید کرد و افزود : تحقق این مهم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از اندیشه های دولت تدبیر و امید  به شمار می رود  وظیف داریم امید را در جامعه بیشتر کنیم .

استاندار گیلان گفت : ما وظیفه داریم خدمات نظام را هرچه بیشتر بازگو کنیم  .

وی ضرورت حفظ وحدت را ازجمله تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد افزود : حضرت امام (ره) بارها و بارها تقریباً در تمامی سخنانشان بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی جهت خدمت به مردم تاکید داشتند .

وی تامین آب شرب  مناسب را از جمله خواسته های دیرین مردم منجیل  عنوان وبر لزوم تسریع این مهم تاکید کرد و افزود :  اصلاح خط انتقال آب در منجیل و شبکه های آب رودبار از جمله اقدامات صورت گرفته  در جهت تامین آب شرب در این شهرستان است .

وی درصد بهره مندی جمعیت شهری استان از آب شرب را 99.86 درصد عنوان کرد و افزود و با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در جهت تامین آب روستایی ، گازرسانی و آسفالت راه روستایی صورت پذیرفته است  افزود : اکنون با تلاشهای خوب صورت گرفته گیلان  از عقب ماندگی های  12 تا 14 درصدی هرشاخصهای راه و آب روستایی  گذر کرده  و جزو 10 استان برتر در این بخش به شمار میرود.

وی افزود : همواره تاکید بنده بر این است،  ما که  اندیشه گیلان برتر و بهتر را داریم باید تمام توان در جهت توسعه و شکوفایی گیلان تلاش کنیم و عقب ماندگی ها را جبران نماییم .

استاندار گیلان بر لزوم قرار گرفتن گیلان در جایگاه 5 استان برتر کشور در توسعه  تاکید کرد و افزود : خوشبختانه ابن مهم در بخش اشتغال در حال شکل گیری است البته هیچگاه مدعی نبودیم که مشکل اشتغال را بصورت کامل حل کردیم.

وی با یادآوری جایگاه گیلان در رتبه سوم تا پنجمین استان بیکار  کشور در سالهای 90 تا 92 خاطر نشان کرد : بر حسب گزارش مرکز آمار ایران ،  گیلان در طی 3 سال گذشته در بین استانها از رشد بسیار خوبی در این بخش برخوردار بوده است به گونه ای که اکنون در جایگاه بیست و چهارمین استان بیکار و جزو هفت استان شاغل در کشور به شمار می رود .

وی اشتغال فارغ التحصیلان جوان را از جمله اولویت های مهم دانست و افزود : از جمله راههای ایجاد اشتغال و رونق تولید احترام به سرمایه گذاران است .

وی افزود : باید سرمایه گذارانی که علاقمند به توسعه استان و کشور بوده را احترام نموده و حمایت کنیم .

دکتر نجفی از بهره برداری 44 پروژه در بخش گردشگری در این ایام خبر داد و افزود : اعتقا داریم که در کنار حفظ کشاورزی، صنعت ، اقتصاد دریامحور باید به گردشگری نیز توجه ویژه ای داشته باشیم .

وی به رویکرد مثبت بعد از برجام برای حضور سرمایه گذاران و شرایط دولت در دنیا اشاره کرد و افزود : با فراهم شدن این فضای مثبت ، در گیلان نیز 621 میلیون دلار تقاضا در این بخش داریم که بخشی از آن ثبت کردیم که این توفیقات به یمن حضور مقتدرانه فرزندان شما در عرصه دیپلماسی است .

وی در ادامه با بیان اینکه در برجام شرایطی فراهم شد که علی رقم کارشکنی استکبار شاهد اتفاقات مثبت باشیم افزود :  صادرات نفت کشورمان از رقمی کمتر از یک میلیون بشکه به حدود 2 میلیون و اندی افزایش یافته و اکنون ایران حضور مقتدرانه ای در مذاکرات اوپک دارد به گونه ای که در محوریت اوپک پس از گذشت 9 سال مجدداً  ورود کند .

وی از افزایش شاخص گازرسانی شهری از 63 درصد ابتدای دولت تدبیر و امید به 96 در صد اشاره کرد و افزود : به یاری خداوند 7 شهرستان گیلان جزو شهرستان های سبز قرار خواهند گرفت .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم خسارات ناشی از بارش برف اخیر اظهار داشت : به دلیل شدت بارش برف در مدت زمان کوتاه که همراه با وزش باد شدید بود در بخش خمام 628 تیر برق  و در بخش کوچصفهان 500 تیر برق و در بخش مرکزی رشت نیز 653 تیر برق  بر زمین افتادو هزاران مترسیم برق پاره گشت که با توجه به این حجم از خسارت جهت تهیه تیر و اتصال سیم به زمان نیاز بود .

استاندار گیلان با بیان فرازی از پیام رهبر معظم انقلاب در پی وقوع حادثه پلاسکو مبنی بر اینکه رسیدگی به علل حادثه مسأله­ ی بعدی است گفت : در زمان بروز مشکلات  همه­ ی تلاش ها  صرف خدمت گزاری برای مردم گیلان شد اما اگر عدم برنامه ریزی و تدبیر از سوی مدیری رخ داده باشد ،قطعا در آینده با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود :در زمان بروز مشکلات باید  تمام تمرکز برای حل آن باشد و من از همه کسانی که زحمت کشیدند بویژه کارکنان و نیروهای امدادی و خدمات رسان که در برف شدید جهت کمک رسانی فعال بودند قدردانی می کنم.

استاندار گیلان افزود : در کنار  بیان انتقادات منصفانه و انتقال مشکلات مردم از سوی افراد مختلف ،متاسفانه عده ای هم تلاش کردند در زمان وقوع بحران از این نمد کلاهی برای خود بدوزند .

گفتنی است در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار گیلان دو پروژه عام المنفعه در شهرستان رودبار افتتاح شد.

این  پروژه ها شامل  فاز دو اصلاح خط انتقال 2. 2 کیلومتری آب شرب منجیل و شبکه آب شهرهای شهرستان و یک هتل سه ستاره در رودبار است  که در مجموع با 51 میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

با اصلاح خط انتقال آب منجیل ازهدررفت 30 تا40 لیتر آب درثانیه به اندازه آب شرب  18000  شهروند منجیلی صرفه جویی و با افتتاح هتل سه ستاره برای30 نفر شغل فراهم شده است.

 

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code