| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  محمدعلی نجفی امروز در گفت وگو با فارس با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در گیلان اظهار کرد: از ساعت 9 شب گذشته شاهد بارش برف و رطوبت بالا و وزش باد شدید در مناطق مختلف استان هستیم.

وی به بارش 65 سانتی متر برف در شهر رشت اشاره کرد و افزود: در لاهیحان 57 سانتی متر برف باریده ضمن اینکه در بعضی از مناطق بارش 100 تا 120 سانتی متر برف گزارش شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تامین و عرضه مواد غذایی به ویژه پخت نان به خوبی عمل شده است، تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر قطع گاز نداشتیم و ممکن است در خانه ای به طور موردی قطع گاز داشته باشیم اما به طور کلی شبکه توزیع گاز استان فعال است.

نجفی، خواستار همکاری مردم در صرفه جویی مصرف گاز شد و بیان کرد: تاکنون شهروندان همکاری خوبی با مسؤولان داشتند و این روند باید ادامه پیدا کند تا شبکه گاز را فعال نگه داریم.

وی به شکستن درختان و سقوط روی سیم های برق به دلیل آب دار بودن برف اشاره کرد و گفت: تا عصر امروز مسؤولان توزیع نیروی برق گیلان قول دادند تمام فیدرهای ازکار افتاده را وارد مدار کنند و شرایطی ایجاد شود که مردم امشب برق دار شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در حوزه شهری به ویژه شهر رشت گله مند هستم، متذکر شد: مردم باید بتوانند سیمای خدمت شهر رشت که گسترده است، را به وضوع مشاهده کنند.

نجفی بر فعالیت سریع تر ماشین آلات برف روب در سطح شهر رشت تأکید کرد و یادآور شد: صبح امروز مردم برای تردد در سطح شهر رشت با مشکل جدی مواجه بودند و این موضوع باید سریع تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه نباید شاهد مشکلات در شهر رشت عصر امروز باشیم، اظهار کرد: فردا یخبندان سنگین پیش بینی شده است و مشکلات باید برطرف شود.

استاندار گیلان به ایجاد مشکل ناشی از بارش برف در شهرهای دیگر مانند لاهیجان اشاره کرد و افزود: تذکرات لازم به مسؤولان مربوطه شهرستان داده شده است.

نجفی با اشاره به ورود اتوبوس ها از استان اردبیل به گیلان، بیان کرد: اتوبوس های ورودی به گیلان به دلیل نداشتن زنجیر چرخ در خروجی شهر رشت به طرف امامزاده هاشم(ع) توقف کردند و موجب مسدود شدن راه ها شده و تذکرات لازم را داده ایم.

وی بر جلوگیری از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در جاده های گیلان تأکید کرد و گفت: پلیس راه و راهور موظف شدند از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code