| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر، عصر جمعه با قهرمانی شطرنجبازی از کشور مجارستان در رشت پایان یافت.

در پایان این رقابت ها و در جدول گروه A که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2000 حضور داشتند؛ فرانس برکس استاد بزرگ شطرنج مجارستان با کسب 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

همچنین گابریل سرکیسیان استاد بزرگ ارمنستان و محمدامین طباطبایی از ایران با کسب 7 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی ، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند ، پویا آیدانی و شاهین لرپری زنگنه از ایران و کنستانتین تارلف از اوکراین با کسب شش و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی، به ترتیب رتبه های چهارم تا ششم را کسب کردند.

در جدول گروه B که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2000 حضور داشتند، محمدرضا شیخالی از تهران با کسب 11 امتیاز اول شد ، جواد ترکمن نژاد از گیلان و حمید طهماسبی از فارس نیز با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی ، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت های جدول گروه C که بانوان شطرنجباز حضور داشتند ، ماریا زوبوا از اوکراین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، محدثه علیجانزاده ، انوشا مهدیان ، گلناز جعفری و نیکی نادرنیا همگی از ایران به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در پایان رقابت های جدول گروه D نیز که شطرنجبازان زیر 14 سال حضور داشتند، امیرمحمد آزادی از البرز با کسب 10 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، رضا مهدوی و درسا محمدابراهیم خان ابری هر دو از تهران به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در پایان از سوی مسئولان برگزاری این دوره از رقابت ها ، به شطرنجبازان برتر پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی جام خزر در جدول های مختلف ، 590 میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر ، از جمعه هفته گذشته با حضور بیش از 800 شطرنجباز از ایران و 17 کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده بود.

علاوه بر حضور شطرنجبازان مطرح ایرانی، شطرنجبازان کشورهای روسیه ، اسپانیا ، فنلاند ، انگلستان ، ترکیه ، هلند ، هندوستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، آمریکا ، جمهوری آذربایجان ،گرجستان ، مجارستان، رومانی ، ارمنستان ، عراق و تاجیکستان نیز در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارشتند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code