| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
معاون استاندار گیلان خبر داد:
       کد خبر: 88933
نگاه ایران:  معاون امور هماهنگی توسعه اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان از پرداخت 302 میلیون یورو به طرح های صنعتی این استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد. محمدحسین اصغریان با اشاره به واحدهای تولیدی مشکل دار این استان اظهار کرد: گیلان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار رتبه سوم کشور را دارد و اخیراً 470 میلیارد تومان برای صنایع کوچک و بزرگ استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه وام ها برای طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال 90 قیمت دلار حدود 3 هزار و 500 تا 600 تومان شد و ارزش نقدینگی کاهش یافت.

معاون امور هماهنگی توسعه اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان درباره استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی استان گفت: در سال 94 و 95 مبلغ 302 میلیون یورو برای طرح های صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی تحریم ها را در ایجاد مشکلات واحدهای تولیدی بی تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: واحدها در رکود بودند و اگر چه اکنون خروج از رکود به تدریج در حال انجام است اما بسیاری از واحدهای تولیدی عنوان کردند که هنوز نمی توانند فعالیتی داشته باشند و رکود همچنان وجود دارد.

اصغریان بیشترین مشکل واحدهای تولیدی گیلان را نقدینگی دانست و یادآور شد: واردات، تبعات مالی، عدم ثبات قوانین و مقررات که زود به زود تغییر می کند و سنگینی عوارض از جمله مشکلات واحدها است.

وی مشکلات مدیریتی برخی واحدها را بی تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: موارد مذکور موجب عدم فعالیت برخی واحدهای تولیدی در استان شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code