| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
استاندار گیلان در جلسه‌ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد:
       کد خبر: 88507

نگاه ایران: استاندار ظهر امروز در جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت : گسترش روابط دو کشور نیازمند همت مضاعف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که با حضور دکتر سجادی سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان برگزار شد افزود : به جهت حضور در مسئولیت های مختلف با سفرای بسیاری از کشورها از نزدیک ارتباط کاری داشته ام اما پیگیری ، جدیت و پشتکار دکتر سجادی در گسترش روابط کشورمان بویژه استان گیلان با ارمنستان یک فرصت ارزشمند است که باید کمال بهره را از آن ببریم.

وی به روند مثبت گسترش روابط با ارمنستان اشاره و خاطر نشان کرد : در سفر اخیر رییس جمهور به ارمنستان حضور گیلان بسیار پررنگ بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به سفر سال گذشته ی خود به ارمنستان اشاره و اظهار داشت : باید با جدیت و همت مضاعف از سوی بخش های شیلات، کشاورزی، صنعت و تجارت و اتاق بازرگانی در گسترش روابط  و اجرای تعهدات این سفر گام برداشته شود.

وی بر ضرورت فعال تر شدن حوزه ی گردشگری گیلان در گسترش روابط تأکید و تصریح کرد : استان گیلان در سال جاری فضای جدید را در بخش سرمایه گذاری و حضور بیشتر گردشگران فراهم کرده است.

استاندار گیلان به حضور بلند مدت ارامنه در شهرهای استان گیلان اشاره و اظهار داشت : باتوجه به اعلام آمادگی شهرهای دیگر استان در گسترش روابط بویژه گردشگری باید اهتمام بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

وی ارمنستان را یک فرصت ارزشمند برای گسترش ارتباطات عنوان کرد و افزود : اتاق بازرگانی گیلان به عنوان یک تشکل تجاری با تجارب خوب علمی و عملیاتی می تواند در انجام اقدامات پایدار برای شکل گیری تجارت های گسترده گام بردارد.

وی دستگاه های اجرایی استان را مکلف به همکاری و حضوری پرشور در ارتقاء سطح مناسبات بین 2 کشور کرد و گفت : استان گیلان علی رغم اینکه با ارمنستان مرز زمینی ندارد اما با محوریت این استان اقدامات موثری در این کشور در حال انجام است.

وی به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته ی گذشته به گیلان اشاره و اظهار داشت : در این سفر درخصوص ورود ایران بویژه گیلان در تجارت های کشورهای اوراسیا از طریق ارمنستان تأکید شد .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : سازمان برنامه و بودجه استان نیز به منظور گسترش روابط دستگاه های اجرایی با کشورهای خارجی حمایت های لازم را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی دانشگاه علوم پزشکی به داروسازان استان اشاره و خاطر نشان کرد : تأخیر و یا تعلل در پرداخت مطالبات داروسازان زیبنده ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان را موظف به بررسی علت تأخیر در پرداخت مطالبات داروسازان کرد و گفت : طی دو هفته ی آینده باید نتیجه ی این بررسی در جلسه ی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی ارائه شود.

وی همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی که نزدیک به 60 سال مبارزه، جهاد همراه با صبر و تحمل در کارنامه ی خود داشت گفت : روزهایی که همه ی تیرها به سمت سرمایه داران و سرمایه گذاری بود شخص ایشان پشتوانه ی بخش خصوصی بود.

در این جلسه سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان با اشاره به اینکه از حضور در جلسات مسئولان استان گیلان انرژی می گیرم گفت : در هر سفر که به ایران می آیم اولین روز کاری ام را به گیلان اختصاص می دهم که این حضور نشأت گرفته از لطف و محبت دکتر نجفی و مجموعه ی استان گیلان است.

وی فرصت ایجاد شده بین گیلان و استان های ارمنستان را به واسطه ی تلاش  واهتمام دکتر نجفی در گسترش روابط تجاری بین دو کشور دانست و افزود : تمام تلاش ما به عنوان نمایندگان ایران در کشورهای خارجی معرفی پتانسیل موجود در کشور است.

دکتر سجادی با بیان اینکه در حوزه ی گیلان نتایج بسیار خوبی را در ارتباط با استان های ارمنستان شاهد بودیم اظهار داشت : استان های دیگر کشورمان برای ارتباط با ارمنستان را به منظور استفاده از تجربیات ، به سوی گیلان ارجاع می دهیم.

وی به سفر دکتر روحانی به ارمنستان اشاره و خاطر نشان کرد : از آنجایی که تلاش های بسیار مطلوبی در کمیسیون های مشترک 2 کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور شکل گرفت دکتر روحانی به درخواست رییس جمهور ارمنستان برای سفر به این کشور پاسخ مثبت دادند.

سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان با اشاره به اینکه در طول سفر رییس جمهور به ارمنستان از قابلیت های گیلان و تلاش های بی دریغ دکتر نجفی در گسترش مناسبات دو کشور مطالبی بیان کردم افزود : دکتر روحانی نیز بر لزوم گسترش ارتباطات گیلان و ارمنستان تأکید داشتند.

وی به بازدید خود از منطقه آزاد انزلی اشاره و اظهار داشت : باتوجه به  بهره برداری از منطقه آزاد مرزی ارمنستان در نزدیکی مرز ایران  در آینده ای نزدیک می توان نسبت به گسترش ترانزیت کریدور شمال به جنوب اقدام کرد.

دکتر سجادی بر ضرورت فعال شدن تمامی شهرستان های استان گیلان در گسترش روابط بین دو کشور تأکید و تصریح کرد : ارمنستان پل ارتباطی ایران با کشورهای اوراسیا محسوب می شود که می تواند نقش بسزایی در صادرات محصولات این استان بدون پرداخت عوارض گمرکی باشد.

وی به تأثیرگذاری اتاق بازرگانی گیلان به عنوان یک محور برای تجار ایرانی در ارمنستان اشاره و خاطر نشان کرد : در حوزه ی دامپروری، گلخانه، بسته بندی محصولات خواستار گسترش روابط هستیم.

وی نقش حوزه ی رسانه ها در افزایش سطح مناسبات دو کشور را بسیار مثبت و موثر دانست و افزود : پنجره ی جدیدی بین ایران و ارمنستان باز شده تا دو کشور همدیگر را بهتر بشناسند و در این میان رسانه ها باید نقش بسزایی ایفا کنند.

وی گفت : در صورت راه اندازی پرواز کیش- گیلان- ایروان می توان ثابت کرد که گیلان چه مزیت های بسیاری دارد و می تواند آنرا به اقصی نقاط گیتی ارسال کند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code