| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاه ایران: دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان خواستار برگزاری همایش نقد و بررسی معضلات مدیریت شهری و پاسخگویی شهردار و اعضای شورای این شهر به مردم شد.

غلامرضا مقدسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حزب اراده ملت در سال ۶۹ تاسیس شد و با توجه به علاقه مندی خود به پیشرفت ایران اسلامی در چارچوب قانون اساسی فعالیت کرد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه حزب اهدافی از جمله آزادی، امنیت، عدالت اجتماعی و قانون حاکمیت را در دستور کار قرار داد، افزود: این مباحث از انقلاب مشروطه در ایران آغاز و در دوم خرداد سال76 به صورت متفاوتی تکرار شد.

دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان اهداف حزب را زیرساخت های لازم برای توسعه دانست و ادامه داد: تلاش داریم از طریق آموزش، دادن بیانیه، همایش ها و... اهداف حزب را بهتر معرفی کنیم و بحث ایران زمین، ارتقای ابعاد وجودی انسان، افزایش بردباری مدنی از جمله ارکان مرامنامه حزب است.

وی با اشاره به مبحث افزایش بردباری مدنی تصریح کرد: افزایش بردباری مدنی به منظور تلاش برای حفظ و ایجاد صلح پایدار است و این حزب خود را متعلق به همه ایرانیان می داند.

مقدسی ادامه داد: حزب معتقد است که تحقق امنیت در ابعاد مختلف می تواند موجب توسعه و تعالی همه جانبه شود و اعتقاد داریم که هیچ اصولگرایی وجود ندارد که به اصلاحات معتقد نباشد و همچنین هیچ اصلاح طلبی وجود ندارد که به اصول پایبند نباشد.

وی گفت: امام صادق (ع) می فرماید از ما نیست کسی که فردایش بهتر از امروزش نباشد و قطعاً کسی که به دنبال فردای بهتر است به دنبال اصلاحات خواهد بود ضمن اینکه همه باید در ابتدا اصول را بپذیریم و با پای بندی به آن به دیگر اهداف متعالی بیندیشیم.

دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان با اشاره به اینکه احزاب بر اساس قانون اساسی مواردی را در راستای توسعه اجتماعی و سیاسی به عهده دارند، افزود: احزاب باید نسبت به اموری که در جامعه آنها می گذرد آگاهی داشته باشند.

وی گفت: احزاب به دلیل اینکه بتوانند به جامعه و اعضای خود کمک کنند به دنبال قدرت هستند و نمی توانیم احزاب را جدا از نقد و پرسشگری بدانیم و جامعه ای موفق خواهد بود که این نقش احزاب را بپذیرد و اگر احزاب نتوانند به خوبی سؤالات و نقدهای موجود در اجتماع را بشنوند و از مسؤولان درباره آن مطالبه گری نکنند و نتوانند پاسخ ها را به مردم انتقال دهند قطعاً در مسیر خود با مشکل مواجه می شوند.

مقدسی با بیان اینکه پرسش های بی پاسخ جامعه موجب بروز نارضایتی شده و شبهات زیادی ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: تدوین سؤالات مشخص و پاسخگویی موجب نظم و رضایت خاطر جامعه می شود و مردم با رضایت خاطر بیشتری به اهداف خود می پردازند.

وی گفت: هفته گذشته نامه ای را تقدیم مدیریت شهری کردیم و طی آن تقاضا کردیم تا اعضای شورا و شهردار رشت بنا به دلایل، سؤالات و شبهاتی که در فضای مجازی و اجتماع پیرامون برخی از مباحث وجود دارد طی همایشی با هدف نقد و بررسی معضلات مدیریت شهری پاسخگوی مردم باشند.

دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان ادامه داد: قاعدتاً باید در این مدت زمان عملکرد چهارساله چنین همایشی را برگزار می کردیم اما قصد داشتیم تا به مدیران شهری فرصت دهیم تا مدیران شهری وضعیت موجود را بررسی و هدف گذاری کرده و راهبردهای خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم رشت باید عملکرد چهارساله منتخبان خود را شناسایی کرده و به آنها نمره دهند، یادآور شد: تمام کسانی که خود را کاندیدا می کنند با شعار خدمت وارد عرصه می شوند و از استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت در استان انتظار می رود تا به شهردار و اعضای شورا در حیطه مدیریت شهری تأکید کند که به دعوت احزاب سیاسی لبیک گویند و در همایش شرکت کنند.

مقدسی با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: قصد داریم تا در این همایش ارتباط منطقی بین مردم با شورا و شهرداری برقرار شود.

وی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری رشت تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد یک مدیریت بهینه شهری و ایجاد درآمدهای پایدار و تعریف بودجه صحیح شاهد تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری نباشیم.

دبیر حزب اراده ملت شاخه گیلان اظهار کرد: حضور افراد به عنوان عضو در حزب به تنهایی هیچ هزینه ای برای آنها ندارد مگر اینکه فرد خودش به تنهایی اشتباهاتی را انجام دهد و چارچوب قانون اساسی را رعایت نکند.

وی با بیان اینکه هر گاه حزب بتواند جایگاه قدرت و مدیریت کسب کند از جوانان و اعضایش حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر مدیری کار خوبی انجام دهد در واقع به وظیفه اش عمل کرده و اگر خطایی کند باید پاسخگو باشد.

مقدسی درباره اقدام های شهردار رشت گفت: اقدام های زیادی در رشت در حال انجام است اما باید ببینیم این کارها به درستی انجام شده یا خیر، اخیراً یکی از اعضای شورای رشت اعلام کرده که قرار بود پیاده راه فرهنگی رشت با چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری برسد اما تاکنون حدود ۲۴ میلیارد تومان برای این پیاده راه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا می گویند در پیاده راه فرهنگی رشت انحراف بودجه 600 درصدی اتفاق افتاده است، متذکر شد: تاکنون ۴۰ درصد از پروژه پیاده راه اجرایی شده و براساس نامه ای که به مدیریت شهری ارسال شد تقاضا کردیم  شهردار و اعضای شورا با حضور در همایش به سؤالات و شبهات پاسخگو دهند اما تاکنون به غیر از یک عضو شورا، دیگران اعلام آمادگی نکرد ه اند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code