| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
استاندار گیلان در بازدید از زورخانه پوریای ولی رشت مطرح کرد:
       کد خبر: 86387
نگاه ایران: استاندار گیلان شامگاه چهارشنبه با حضور در زورخانه پوریای ولی رشت ضمن بیان خدا قوت به ورزشکاران از حرکات ورزشی باستانی دیدن کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار صمیمی ، ورزش زورخانه ای را ورزشی دانست که با نام مولا علی (ع) مزین گردیده افزود : در این ورزش  باستانی تشویقات و تحسین ورزشکاران با صلوات بر پیامبر اعظم (ص) و نام ائمه اطهار  مزین شده است.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت روحیه  جوانمردی و پهلوانی در ورزش زورخانه ای افزود : ورزش باستانی در بدو ورود از درب با حالت ادب ، تعبد و خضوع که موجبات دوری انسان از غرور است آغاز می گردد.

استاندار گیلان ورزش زورخانه ای را ورزشی توام با اخلاق دانست و افزود : فرد در این ورزش علاوه بر پرورش جسم با تطهیر روح به اخلاق پهلوانی و جوانمردی نیز  می پردازد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در ورزش زورخانه ای،  اخلاق و احترام به گذشتگان و بزرگان و مرشدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود : این در حالی است که متأسفانه در جامعه سیاسی احترام و ادب به بزرگان و گذشتگان کم رنگ شده است .

وی با اشاره به سوابق فرهنگ و تاریخی غنی ملت از از عصر کوروش تا  اهمیت اخلاق در دین مبین اسلام و معرفت دینی افزود : فرهنگ ایرانیان همیشه براساس انضباط و احترام به بزرگان ،  مرشد و مراد شکل گرفته که متأسفانه در جامعه سیاسی امروزی این مهم کم رنگ شده است و باید بکوشیم که اخلاق در جامعه تقویت شود.

دکتر نجفی ، بیان نام بزرگان این ورزش توسط مرشد را نشان از اخلاق پهلوانی این ورزش عنوان کرد و افزود : در این ورزش باستانی باید از جسم، تفکر و روحی سالم برخوردار بود.

استاندار گیلان افزود : چهره ورزشکاران در این ورزش گویای محبت، احترام و احساس آرامش است

دکتر نجفی تمامی رشته های ورزشی را با اهمیت و دوست داشتنی توصیف کرد و افزود : ورزش مظهر اخلاق و سلامتی جسم است.

وی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع ورزشکاران زورخانه ای افزود : بسیار خرسندیم که فرصتی مهیا شد تا در جمع شما عزیزان حضور یابم .

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code