| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:
       کد خبر: 84672
نگاه ایران: علی خاوری امروز (یکشنبه 28 آذرماه) با اشاره به آماده سازی زیرساخت مسکن مهر در نقاط مختلف گیلان اظهار کرد: شرکت توزیع برق در مسکن مهر این شهر آماده سازی زیرساخت ها را آغاز کرده و شرکت آب و فاضلاب شهری در ایجاد زیرساخت مسکن مهر لنگرود فعال است.

وی، تکمیل زیرساخت ها در مسکن مهر را نیازمند منابع عنوان کرد و افزود: سال گذشته اعتباراتی برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر به تصویب رسید اما اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه دولت 800 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه برای ایجاد زیرساخت های مسکن مهر در سال 95 تصویب کرده است، تصریح کرد: 100 میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت نیرو برای نیازهای مسکن مهر در کشور پرداخت می شود.

خاوری از صدور ابلاغیه اعتبارات مذکور در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال تمام دستگاه های زیرساخت در کشور ساماندهی شده و دارای برنامه ریزی و جذب اعتبارات هستند.

وی در ادامه به وضعیت مسکن مهر رشت در بعد فرهنگی اشاره کرد و گفت: سه مسجد در مسکن مهر رشت از منابع وزارت راه و شهرسازی احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت دو مدرسه در مسکن مهر رشت، اظهار کرد: ساخت مدرسه سوم به زودی آغاز می شود.

خاوری به فعالیت دو پمپ بنزین و پمپ گاز در سایت مسکن مهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: تعداد پنج واحد نانوایی در مناطق مختلف مسکن مهر رشت فعال هستند.

وی با بیان اینکه یک درمانگاه درمان بستری در مسکن مهر رشت در حال ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی و استخر در مسکن مهر رشت احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، مسکن مهر رشت را مواجه با کمبود مدرسه خواند و بیان کرد: آمادگی واگذاری زمین به آموزش و پرورش برای احداث مدرسه در مسکن مهر رشت را داریم.

خاوری با اشاره به واگذاری زمین به بخش خصوصی برای احداث مدارس غیر انتفاعی در مسکن مهر رشت، تصریح کرد: وضعیت مذکور در مسکن مهر شهرهای دیگر گیلان وجود دارد.

وی به ساخت مدرسه در مسکن مهر شهر لنگرود اشاره کرد و افزود: مدرسه در جنب مسکن مهر بندر انزلی احداث شده و در شبکه روبنایی در حال فعالیت هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه احداث فضای بازرگانی در نقاط مختلف مسکن مهر رشت پیش بینی شده است، گفت: یک پاساژ توسط بخش خصوصی در مسکن مهر رشت در حال راه اندازی است.

خاوری با تأکید بر احداث رینگ 90 متری از میدان گیل تا جاده فومن، خاطرنشان کرد: رینگ مذکور از میدان گیل آغاز شده و از مجاورت مسکن مهر به جاده لاکان، جیرده و به جاده فومن متصل می شود و این امر می تواند مشکل ترافیکی فلکه گاز را برطرف کند.

وی، احداث رینگ 90 متری کمربندی غربی شهر رشت را به عهده شهرداری این شهر دانست و یادآور شد: کمربندی شرق شهر رشت را در قالب پروژه سراوان ـ سیاهکل اجرایی می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code