| جمعه، 31 فروردین 1403
قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:
       کد خبر: 84273

نگاه ایران: قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان در جمع مدیران شعب دادگاه های تجدید نظر استان اجرای صحیح فرایند ابلاغ الکترونیک را درتکریم هرچه بهتر ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی گامی تحول آفرین در دستگاه قضایی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان، مجید الهیان در جمع مدیران شعب دادگاه های تجدید نظر گیلان اجرای صحیح  فرایند ابلاغ الکترونیک را در تکریم هرچه بهتر ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی گامی تحول آفرین در دستگاه قضایی عنوان کرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان با اشاره به آثار ابلاغ الکترونیک در فرایند دادرسی، اجرا شدن این سامانه را موجب ارتقاء امنیت روانی جامعه ذکر کرد .

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان ابلاغ اوراق قضایی را مبنای رسیدگی پرونده ها دانست و توضیح داد: بعد از تنظیم دادخواست برای طرفین پرونده وقت رسیدگی تعیین شده و طرفین با ابلاغ کاغذی که توسط ضابطین نیروی انتظامی به نشانی آنان فرستاده می شود  مطلع می گردند.

قائم مقام دادگستری گیلان خاطر نشان کرد: تمام مردم گیلان می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و ثبت نام برای کلیه  شهروندانی که  دارای پرونده در محاکم قضایی می باشند، وکلا و کارشناسان حقوقی الزامی می باشد.

معان آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان در ادامه افزود: مردم می توانند مرحله اول ثبت نام را از طریق اینترنت در منزل و یا کافی نت ها با داشتن کارت ملی و یک شماره تلفن همراه به نشانی sana.adliran.ir  انجام داده  و برای دریافت تاییدیه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و در شهرهای فاقد دفاتر خدمات الکترونیک نیز  این مرحله در دادگستری ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه ابلاغ کاغذی حذف شده و تمامی مراجعین موظف به استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی در گیلان هستند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code