| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: مدیر کل هواشناسی گیلان امروز گفت : بارش باران در جلگه های گیلان از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شد و در زمان کنونی بصورت متناوب ادامه دارد.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بهمن کمانگر افزود: بارش برف هم در کوهستان های گیلان از ساعاتی پیش آغاز شد و در زمان کنونی در کوهستان ها خصیل دشت ، تماجان ، هلو چالک ، شهر سمام ، سرتربت  املش – زندانه ، دشت و دامن و برن رضوانشهر – سوباتان ، شکر دشت ، ریک ، آق اولر ، رادار ، هاچاقیا ، کرمان ، الماس ، ناو و اسالم تالش – خورگام رودبار – اسپیلی ، دیلمان و لاری خانی سیاهکل – شاه معلم ، خلیل دشت و کهنه ماسوله فومن ادامه دارد.
وی گفت : در این مناطق 10 تا 30 سانتی متر برف باریده است. مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد : در 24 ساعت گذشته دیلمان و جیرنده با صفر درجه سانتیگراد سردترین منطقه و منجیل با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین منطقه گیلان بود. بهمن کمانگر گفت : دریای خزر امروز با ارتفاع موج  1 متر و 50 سانتیمتر تا 2 متر و 50 سانتیمتر برای فعالیت های دریانوردی نامناسب است و فردا با ارتفاع موج 1 متر و 20 سانتیمتر تا 50 سانتیمتر با احتیاط مناسب خواهد بود. وی افزود : دمای فعلی رشت ، مرکز گیلان 8 درجه سانتی گراد بالای صفر و رطوبت هوای این شهر 98 درصد است.سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از یخبندان صبحگاهی در برخی نقاط استان و افزایش دما طی فردا (چهارشنبه) خبر داد. همچنین سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات ناپایدار طی امروز در منطقه است و این سامانه بارشی اواخر وقت تضعیف و بتدریج از منطقه خارج خواهد شد. به گزارش ایرنا مازیار غلامی ادامه داد: به طور مجدد سامانه سرد و بارش زای دیگری از پنجشنبه به منطقه نفوذ کرده و تا صبح روز جمعه در منطقه فعال است. سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بارندگی و باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش دما، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف، برخی نقاط مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران، اواخر وقت کاهش ناپایداری و ابر عنوان و برای فردا نیز آسمان را صاف تا نیمه ابری، بعضی نقاط یخبندان صبحگاهی، طی روز افزایش دما، اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی کرد. وی افزود: بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته با 12 درجه مربوط به منجیل و کمینه دما با صفر درجه مربوط به دیلمان و جیرنده بوده است. غلامی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 12 و هشت درجه ذکر کرد. وی گفت: بیشترین میزان بارش باران در استان در شبانه روز گذشته با حدود 14 میلیمتر مربوط به بندرکیاشهر بوده است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code