| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: استاندار گیلان در ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیبهای اجتماعی گفت : باید با برنامه های اثربخش  تلاش کنیم تا این دغدغه ها کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراغت جوانان اظهار داشت : مشکلاتی که امروز به عنوان ناهنجاری های اجتماعی موجب بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی گردیده نشان از آن است که باید در بخش تفریحات و سرگرمی این قشر از افراد جامعه بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور در مشهد افزود : باید زمینه ای را فراهم کنیم تا تمامی حوزه های اجتماعی فعال شوند .

دکتر نجفی اظهار داشت : باید از امکانات دستگاه ها در شکوفایی استان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه باید در اینگونه جلسات ظرفیت و توانمندی ها شناخته و ارزیابی شوند افزود : باید زمینه ای برای حضور جوانان وارائه توانمندی های آنان ایجاد شود.

وی  با بیان اینکه به دنبال اقدامات اثربخش در حوزه جوانان هستیم افزود : نگرانی در بخش آسیب های اجتماعی آنگونه است که رهبر معظم انقلاب نشست هایی 5 تا 6 ساعته با دستگاه ها دارند و از هرکدام گزارش می خواهند.

دکتر نجفی گفت : نباید اجازه دهیم آسیب های اجتماعی که در طول سالیان متمادی جمع شده بیشتر شود.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در کاهش نرخ بیکاری از 15.6 درصد به کمتر از 10 درصد در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : البته این اقدامات به معنای حل کامل مشکلات جوانان در این بخش نیست.

وی اظهار داشت : باید در اینگونه جلسات ظرفیت های دستگاه ها و شبکه بانکی شناسایی و با ارائه برنامه خواستار حل مشکلات جوانان و شکوفایی استان بوده و تا حصول نتیجه به دنبال آن باشیم.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران حوزه فرهنگی، جوانان و بانوان باید برنامه عملیاتی در شکوفایی این بخش ها دهند افزود : حضور جوانان در این جلسات باید حضور عملیاتی باشد.

وی افزود : هیچ وقت به دنبال آن که صرفاً جوانان در جلسه حضور داشته باشند نبوده ایم باید با ارائه طرح و برنامه حضور عملیاتی داشته باشید.

دکتر نجفی  با بیان اینکه انتظار نداشته باشید که تمامی طرح هایی که ارائه می کنید حتماً اجرایی شود افزود : اعتماد داشته باشید امکان دارد برخی از طرح ها ارائه شده ضمانت اجرایی نداشته باشد.

وی با اشاره به امکانات خوب در نظر گرفته شده در حوزه روستایی کشور افزود : در حوزه معاون اول رئیس جمهور معاونتی به عنوان معاون توسعه روستایی که بسیار فعال نیز می باشد ایجاد شده است که اگر طرح های موفقی در این بخش ارائه شود قطعاً دنبال خواهد شد.

%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c

استاندار دراین نشست  با تمجید از مبینا نژاد شیردختر گیلانی که لقب ماشین شکست ناپذیرمبارزه را از سوی فدراسیون جهانی دریافت کرد گفت ؛این بانوان قهرمان گیلانی با اخلاق ،رفتار وحجاب اسلامی ترویج دهنده ارزشهای ایران اسلامی در میادین بزرگ ورزشی هستند که جای تقدیر وتشکر دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مربی این بانوی نوجوان تکواندوکار گیلانی درخصوص کشف این استعداد از دوران کودکی اظهار داشت : چه بسیار استعدادهایی در استان و کشور بوده و هستند که ما نتوانستیم آنها را کشف و درک کنیم و  دستگاه های متولی همچون ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باید استعدادیابی کنند.

استاندار گیلان گفت : بانوان کشورمان با حجاب، اخلاق و رفتار خود الگویی برای جهانیان هستند .

وی اظهار داشت : باید راستگویی را به دنیا ترویج کنیم و اخلاق، ارزش، و حجاب معرفت و دین و مذهب است که در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.

گفتنی است دکتر نجفی عصر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری  از مبینا نژاد نابغه تکواندو و دارنده مدال طلای رقابتهای نوجوانان جهان ،زهرا شجاعی راد دارنده مدال نقره رقابتهای تکواندوی جهان و آسیا  و آلاله صعودی دارنده مدال نقره  کاراته جهانی  با اهدا جوایزی قدر دانی کرد.

در این نشست از دستگاه های اجرایی موفق در بخش اوقات فراغت قدردانی شد.

%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-1_0

photo_2016-12-04_15-42-30

photo_2016-12-04_15-41-42

photo_2016-12-04_15-42-23

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code