| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، افزایش ابر، مه آلود بودن هوا و بارندگی در استان از فردا (پنجشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه کم فشار در منطقه است که بر این اساس در بعضی نقاط بویژه ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم، (گاهی شدید) پیش بینی می شود. وی ادامه داد: همچنین گاهی با شمالی شدن جریانات سطح زمین، پدیده مه در پاره ای از نقاط دور از انتظار نیست و طی روزهای پنجشنبه و جمعه، با عبور هوای ناپایدار از منطقه، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، مه آلود بودن هوا، بارندگی، احتمال رعد و برق و تگرگ، کاهش دما و در مناطق مرتفع بارش برف مهیاست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، طی عصر و شب افزایش ابر، بعضی نقاط وزش باد گرم به ویژه ارتفاعات و دامنه ها (گاهی شدید) عنوان و برای فردا (پنجشنبه) نیز آسمان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی کرد. غلامی گفت: بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته با 24 درجه مربوط به لاهیجان و کمینه دما با یک درجه مربوط به رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) بوده است. وی ادامه داد: بیشینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته 20 درجه ثبت شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code