نگاه ایران: سامانه «شهراه» که باهدف تعامل و ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجادشده است صبح امروز شنبه 15 آبان ماه با حضور علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با افتتاح این سامانه شهروندان می توانند تمامی مشکلات خدمتی که در بخش های مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده می کنند را گزارش داده و با کد رهگیری که پس از ثبت گزارش دریافت می نمایند، درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند.
رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این سامانه با اشاره به اینکه موضوع شهراه، به نوعی ارزیابی دستگاه های مربوطه است که بررسی عملکرد کارکنان را در بر خواهد داشت گفت : راه اندازی سامانه شهراه فرآیند احصاء حقوق شهروندی را عمومیت می بخشد.
تسریع در احقاق حقوق شهروندی
رستمی پیگیری حقوق مردم جامعه را ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: راه اندازی سامانه شهراه، می تواند موجب شفافیت ارتباط مردم و مسئولین و همچنین تسریع در احقاق حقوق شهروندی را ممکن سازد.
وی در ادامه اظهار داشت : طبق قوانین جاری مملکت برای حفظ حقوق شهروندی و برای ارتقاء سلامت اداری، کلیه دستگاه های دولتی مکلف اند خدماتشان را از دیدار گاه الکتریکی، به استحضار مردم برسانند و خانواده وزارت راه و شهرسازی بیش از 560 خدمت در حوزه های مختلف به جامعه را ارائه می دهد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد : سامانه شهراه که ارتباط مردم با مسئولین و مسئولین با مردم است از 3 ماه مانده به سال 94 به صورت آزمایشی تست شد و از اوایل سال 95 به شکل رسمی در سطح کشور به بهره برداری رسید و در اردیبهشت ماه سال 95 به صورت آزمایشی در گیلان آغاز و سرانجام امروز به صورت رسمی راه اندازی شد.
بارگذاری 15 درصد خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی در شهراه
این مقام مسئول بابیان اینکه در حال حاضر از 569 خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی، 15درصد آن بارگذاری شده و مابقی هم با توجه به حجم زیاد خدمات در حوزه های مختلف، انشا الله به مرورزمان در سامانه بارگذاری خواهد شد.
همچنین خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم با اشاره به افتتاح این سامانه گفت: با توجه به تاکید ویژه مقام عالی وزارت، این اداره کل مصمم است که برنامه ها و اقدامات موثری را به اجرا بگذارد و با توجه به اینکه مجموعه راه و شهرسازی به واسطه فعالیت های ذاتی خود مستقیم و غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم سروکار داشته، لذا با اجرای چنین برنامه ها و اقداماتی می توان در راه اندازی و رفع مشکلات گام های ارزنده تری برداشت.
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان برازم راسخ مجموعه راه و شهرسازی در انجام فرآیند درخواست های شهروندان از طریق سامانه شهراه تاکید کرد.