| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
با حضور معاون امور استان های سازمان صدا و سیما؛
       کد خبر: 68868

ظهر شنبه طی مراسمی مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان با حضور علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، محمدعلی نجفی استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی گیلان در سالن همایش های بانک صادرات شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش مهر، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام هادی (ع) و در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ۸۶ درصد استان گیلان تحت پوشش سیستم دیجیتال است.

مهرداد لاهوتی بائوج با بیان اینکه این آمار نشان از وضعیت مطلوب استان در این زمینه دارد، افزود: بین دو تا سه درصد از کشور عقب هستیم.

ضرورت توجه به وضعیت دریافت سیستم دیجیتال در روستاهای گیلان

 وی به وضعیت نامطلوب دریافت سیستم های دیجیتالی در سطح برخی از روستاهای استان اشاره و خاطره نشان کرد: مسئولان باید برای رفع این مشکل تلاش بیشتری انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تولیدات مناسب و برتر در صدا و سیمای مرکز گیلان، تصریح کرد: متاسفانه تنها مشکل و موانع موجود برسر راه تولیدات  این بوده که این مرکز از نظر زیرساختی و منابع مالی با مشکل مواجه است.

لاهوتی با بیان اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما برای بیان عملکرد نظام و دولت استفاده شود، افزود: همراهی مردم با دولت از طریق رسانه ها ازجمله صدا و سیما ایجاد می شود.

وی  صدا و سیما را یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در سطح جامعه دانست و گفت: اگر توجهی به صدا و سیما و تولیدات آن نشود بسیاری از فرهنگ ها و آداب و رسوم دچار تغییر و نابودی می شوند.

به گفته این مسئول صدا و سیما همانند یک دانشگاه بوده که الگوگیری از برنامه های این مرکز در سطح جامعه بسیار بالا است و به همین دلیل باید در ساخت تولیدات خود نهایت دقت را انجام دهد.

تولید آثار فاخر از فرهیختگان گیلانی برنامه آتی صدا و سیمای مرکز گیلان

در ادامه این مراسم نیز مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان  ضمن و تشکر و قدردانی از اعتماد مسئولان برای تصدی این پست، اظهار کرد: گیلان یکی از نام آورترین و کهن ترین استان ها بوده که در تاریخ کشور درخشان است.

حسن ظهیری یکی از برنامه های کاری خود را تولید آثار فاخر در خصوص معرفی فرهیختگان، علما و نام آوران گیلانی عنوان کرد و گفت: امدواریم بتوانیم با ساخت برنامه هایی با محتوا و کیفی، یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به بهره گیری از تمام ظرفیت، امکانات و پتانسیل  این سازمان در استان، خاطرنشان کرد: تمامی تلاش بنده و همکارانم در این سازمان اعتلا و رشد و توسعه استان گیلان است.

وی با بیان اینکه امروز نقش رسانه ها به عنوان کارگزاری تبدیل شده است، تصریح کرد: سیاستمداران برای رسیدن به اهداف خود از پتانسیل و ظرفیت رسانه بهره می ببرند.

ظهیری به نقش تأثیرگذار رسانه ها در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: پیام ها تا در قالب هنر قرار نگیرد موثر و نفوذ پذیر نیستند.

در پایان مراسم از تلاش ها و زحمات علی طلوعی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز گیلان تشکر و قدردانی و حسن ظهیری به عنوان مدیرکل جدید این مرکز در استان معرفی شد.

به گزارش تسنیم، حسن ظهیری متولد 1343 دانش آموخته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت، فرزند آیت الله ظهیری و خواهرزاده آیت الله لاکانی از علمای برجسته گیلانی است.

وی تا پیش از این در مسئولیت های مختلفی از جمله مدیر واحد برنامه ریزی، معاون صدا، معاون فنی و قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان حضور داشت.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code