شنبه، 05 مهر 1399 | 2020 Saturday 26 ,September  
نگاه ایران:کمردرد ازجمله بیماری های شایع و مزمنی است که افراد بسیاری از آن رنج می برند . این درد می تواند علل مختلفی داشته باشد که می توان به شیوه زندگی و کسب وکار و… اشاره کرد . اما این اختلال یا بیماری به  روش های مختلفی قابل درمان و یا تسکین است. ما در اینجا مجموعه ای از این مطالب را برای شما گردآوری کرده ایم. این امکان وجود دارد که با رویکردهای طبیعی کاهنده التهاب در بدن، دردهای کمر را کاهش دهید. مکمل های طبیعی همراه با یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، مدیریت استرس و … یکی از بهترین مسکن ها، برای رفع کمردرد هستند. نباید این نکته را ازنظر دور داشت که برای مصرف هر نوع مکمل، از پزشکتان مشورت بگیرید، بخصوص اگر در حال مصرف داروهای دیگری هم هستید چون ممکن است دچار عوارض ناشی از تداخل دارویی شوید. در اینجا 5 مکمل طبیعی برای کاهش موثر درد کمر معرفی شده است: گلوکوزامین و کندراتین: این دو ترکیب به صورت طبیعی در بدن وجود دارند؛ اسید گلوکونیک به صورت مایع و در مفاصل و کندراتین در غضروف دور مفاصل وجود دارد. اگرچه تحقیقاتی در زمینه تاثیر مکمل های اسید گلوکونیک و کندراتین بر روی افرادی که کمردرد دارند، وجود ندارد؛ اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد این مکمل ها بر روی درد مزمن زانو تاثیر دارند. بیشتر افراد از این مکمل ها برای دردهای مزمنی همچون درد بخش پایین کمر استفاده می کنند. پزشک شما فاکتورهای شخصی شما ازجمله سن و سلامت عمومی را بررسی کرده و دوز مناسب از این مکمل را برایتان تجویز می کند. ویتامین دی: اگر شما مبتلا به درد کمر هستید، کمبود ویتامین دی می تواند این درد را تشدید کند. مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین دی در مبتلایان به تنگی کانال نخاع نیز شایع است. مصرف روزانه 15 میکروگرم ویتامین دی برای اکثر مردم ضروری است. می توان با قرارگیری روزانه 20 دقیقه در معرض نور خورشید، و مصرف مواد غذایی غنی شده با این ویتامین، کمبود آن را جبران کرد. امگا 3 و اسیدهای چرب: مصرف این نوع چربی ها باعث کاهش میزان التهاب در بدن می شود. التهاب یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به کمردرد است. مکمل های امگا 3 به صورت کپسول در دسترس هستند و البته برای دریافت دوز مناسب آن ها باید با پزشکتان مشورت کنید چون مصرف دوره ای بالاتر این مکمل ها می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و یا با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد. مصرف ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، ماهی تن و همچنین مصرف سبزی ها تیره رنگ نیز امگا 3 بدن را تامین می کند. زردچوبه: خواص ضدالتهابی زردچوبه، این ادویه پرطرفدار، ثابت شده است؛ آن ها برای کاهش دردهای مفصلی و کمردرد. زردچوبه برای بیشتر افراد بالغ بی خطر است؛ اما استفاده به مدت طولانی ممکن است باعث ناراحتی معده شود. زردچوبه به عنوان یک مکمل غذایی برای افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند، توصیه نمی شود؛ زیرا باعث تشدید این بیماری ها می شود. کپسایسین: کپسایسین یک مکمل غذایی نیست بلکه به صورت کرم است و روزانه 3 تا 4 بار روی پوست مالیده می شود. این کرم از طریق حساسیت زدایی کانال هایی که سیگنال درد را به گیرنده های مغزی می فرستند، کار می کند. طبق بررسی ها کپسایسین از دردهای اسکلتی عضلانی می کاهد و تاثیر آن به مدت 4 تا 8 هفته باقی می ماند.
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code