| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن شهید انصاری فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به فال نیک گرفت و بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای استقبال بهینه از سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

دکتر محمدعلی نجفی تعلیم و تعلم را زیربنای توسعه ی همه جانبه در کشور عنوان کرد و افزود : تبلور استعدادهای نهفته نسل جدید مرهون برنامه ریزی هدفمند است.

وی از مدیران استان خواست تا در جشن بازگشایی مدارس ، مدرسه دوران تحصیل خود را انتخاب کنند و افزود : در سالی که دولت یازدهم شعار امیداوری و استواری را در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزیده حضور مدیران در مدارس دوران تحصیلی خود می توانند این امید را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد که روزی مسئولین و تصمیم گیران استان و کشور همانند خودشان در پشت این میزها مشغول به تحصیل بوده و آنان نیز می توانند این مراتب را طی کنند.

وی با یادآوری شرایط سخت گذشته به منظور دیدار مدیران حتی برای مقامات محلی و شهرستانی افزود : الحمدا... به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز درب اتاق مدیران بر روی مردم باز است و باید هم اینگونه باشد.

دکتر نجفی همچنین بر ضرورت تشکیل همایش خیران مدرسه ساز تأکید کرد و افزود : مجمع خیرین مدرسه ساز با جدیت هر چه تمامتر در جهت ساخت مدارس توسط خیران عزیز تلاش کنند.

استاندار گیلان بر لزوم رشد هر چه بیشتر بخش سواد آموزی استان تأکید کرد و افزود : بر طبق وعده مسئولین امر امیدواریم در پایان سال 95  جشن سواد آموزی 7 هزار نفر از گیلانیان عزیز را برگزار کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه متأسفانه برخی از پایگاه های آموزشی به محل تجمع افراد خاص تبدیل شده افزود : نباید اجازه این گونه فعالیت ها را داد نیروهایی که با سیاست های دولت همگام نبوده و ساز مخالف می زنند برای هیچ دولتی قابل تحمل نیستند .

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت یازدهم بسیار مظلوم واقع شده تاکید کرد: در گذشته با تغییر دولت حتی به مدیران مدارس در گیلان هم رحم نکردند و تمام آنها را تغییر دادند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : هیچ گاه نگاه دولت یازدهم بر این نبود که نیروهایی که از گذشته مشغول به فعالیت بودند را حتی در سطوح پایین برکنار کند اما روسای آموزش و پرورش شهرستان ها باید همسو با دولت در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

دکتر نجفی با یادآوری درآمد 118 میلیارد دلاری دولت گذشته در سال 90 افزود : متأسفانه برخی افراد نقدهای غیرمنصفانه ای را به دولت یازدهم در سایت ها مطرح می کنند و فراموش می کنند که کشوری با درآمد 118 میلیارد دلاری در سال 90 با چه شکلی در سال 92 به دولت یازدهم تحویل داده شد و سوال نمی کنند که این اعتبارات به کجا رفت؟

استاندار گیلان گفت : در سال های 90 با آن درآمد بالای کشور این افراد سخن از رفاه و معیشت مردم نمی کردند اما در سالی که درآمد کشور کمتر از 20 میلیارد دلار است از این گونه سخنان می گویند.

وی با اشاره به اینکه برخی در مورد تلاش دولت بی انصافی می کنند، بیان کرد: امسال در خوشبینانه ترین حالت درآمد کشور به 30 میلیارد دلار می رسد.

دکتر نجفی بر ضرورت اطلاع مدیران مدارس از عملکرد و توفیقات حاصل شده دولت یازدهم در بخش های مختلف تأکید کرد و افزود : همکاران آموزش و پرورش باید از تحولات و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در دولت یازدهم باخبر بوده و آن را مطابق با واقعیت بازگو کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم گزارشی از روند اقدامات بعمل آمده برای برپایی جشن مهر امسال ارائه کرد و گفت : در سال تحصیلی جدید 375 نفر از دانش آموز تحصیل خود را در بیش از 5 هزار واحد آموزش دولتی و غیر انتفاعی آغاز می کنند.

 IMG_0749 IMG_0732

IMG_0731

IMG_0728

IMG_0726

IMG_0722

IMG_0724

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code