| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  علی جنتی به همراه استاندار و جمعی از مسئولان گیلان، صبح یک شنبه از روند ساخت پروژه تالار مرکزی رشت بازدید به عمل آورد.(گزارش تصویری)

این تالار که کلنگ احداث آن از سال ۸۶ به زمین خورده، در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۱۲ هزار متر مربع احداث و با هدف ایجاد سالن کنسرت با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت یکصد نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ۱۵۰ نفر و همچنین گالری هنرهای تجسمی و فضاهای نمایشگاهی و آرشیو موسیقی در حال ساخت است.

برای ساخت این پروژه که پیشرفت ۹۵ درصدی دارد، تا کنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

جنتی همچنین به همراه محمد علی نجفی استاندار، امیر محمد پور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صبح یکشنبه از پروژه در حال ساخت کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید مطالعه را یکی ار ارکان توسعه هر جامعه ای دانست و گفت: رونق مطالعه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

جنتی با اشاره به قول تأمین اعتبار این پروژه از سوی رئیس جمهور در سفری که به گیلان داشته تصریح کرد: این پروژ مورد توجه دولت بوده و در تلاش هستیم تا اعتبارات بیشتری برای تکمیل آن تأمین کنیم تا هرچه سریعتر مورد بهره برداری و در اختیار مردم گیلان قرار گیرد.

احداث پروژه کتابخانه مرکزی رشت از سال ۸۳ در زمینی به مساحت هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع آغاز شده و با اعتبار چهار میلیارد تومانی که تا کنون برای انجام آن هزینه شده، به ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل شدن و بهره برداری، نیاز دارد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code