| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، پسابرجام را فرصتی مغتنم برای توسعه کشور دانست و گفت: برای رونق اقتصادی و استفاده از این فرصت، نیازمند هم افزایی و عقل گرایی هستیم. علی اکبر غنجی اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر با 23 فروند کشتی بعنوان ناوگان ملی از جمله شرکت های ایرانی تحت تحریم و محروم از بسیاری امکانات بخش های دیگر حمل و نقل بود. وی یاداور شد: شرکت کشتیرانی دریای خزر در دوره تحریم قادر به نقل و انتقالات بانکی نبود و تاجران بین المللی حتی از مکاتبه با این شرکت خودداری می کردند. غنجی خاطرنشان کرد: پسابرجام موجب رفع محدودیت ها و تحریم های وضع شده علیه این ناوگان ملی ، از سرگیری نقل و انتقالات ارزی در حد مورد نیاز ، همکاری با موسسه های رده بندی بین المللی و استفاده از بیمه های بین المللی و فعال شدن حمل و نقل و ترانزیت شده است. این کارشناس عرصه حمل و نقل بین المللی متذکر شد: پسابرجام فرصت هایی را بوجود آورده که ما باید هوشمندانه از آن در زمان مناسب استفاده کنیم و گرنه می تواند تبدیل به تهدید شود. غنجی با بیان این که برجام فرصت مغتنمی را برای کشور ایجاد کرده، تصریح کرد: استفاده و استحکام این فرصت ها همگرایی جمعی و همکاری تمامی نهادها و سازمان های کشور ، پرهیز از حواشی و کاهش اصطکاک در صحنه اقتصادی را می طلبد. 40درصد سهم حمل و نقل خزر غنجی با اشاره به حمل و نقل حدود 800 هزار تن بار توسط 23 فروند کشتی شرکت کشتیرانی دریای خزر در پنج ماه نخست امسال گفت : شرکت در این مدت موفق شد حدود 40 درصد سهم بازار حمل و نقل را به خود اختصاص دهد. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ابراز امیدواری کرد : طی دو سال آینده سهم این شرکت از بازار حمل و نقل بیش از این افزایش یابد. وی افزود: کشتیرانی دریای خزر با بهره مندی از پوشش های مختلف، بهترین خط امن کشتیرانی در شمال ایران با شعار رعایت استانداردهای بین المللی با حفظ هزینه تمام شده بهینه و رعایت حال تاجر است . غنجی به بهره مندی شرکت از 23 فروند کشتی با ظرفیت 95 هزار و 500 تن بار اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های مختلف توسعه ای در بخش تجهیزاتی و علمی داریم . وی با اشاره به برنامه های این شرکت برای افزایش ناوگان افزود: خرید تانکر، نوسازی ناوگان و افزایش تناژ را در برنامه راهبردی داریم. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر متذکر شد: با توجه به اینکه مجموعه ما هلدینگ جمهوری اسلامی ایران است، هدف گذاری ما توسعه فعالیت ها و گسترش حوزه فعالیت به دریای سیاه و نقش آفرینی جهانی است. غنجی اظهار کرد : 37 تا 38 درصد از سهم حمل و نقل بنادر شمال کشور و بیش از 50 درصد واردات و صادرات بندرانزلی توسط کشتیرانی دریای خزر انجام می شود. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: ما یکی از اجزای تجارت محسوب می شویم اما به تنهایی قادر به تحرک بخشیدن به آن نیستیم. وی با بیان این که مهمترین مسئله در بخش توسعه تجارت هزینه تمام شده است، اظهار کرد: بعنوان تنها شرکت کشتیرانی شمال ایران، آماده حضور در فرابورس رتبه یک تا 10 برای شفافیت مالی هستیم. غنجی از شرکت کشتیرانی دریای خزر بعنوان ظرفیتی بسیار بزرگ در دریای خزر یاد و اظهار کرد: متاسفانه سازمان ها و نهادها حمایت های معنوی بایسته ای ندارند و و به نظرات ما در کمیته های کارشناسی توجه نمی شود. وی افزود: در شمال ایران بزرگترین کشتی هایمان را در بنادر آستارا ، انزلی، امیرآباد، فریدون کنار و هرجا نیاز به کمک بوده، به عنوان ناوگان ملی به کار گرفته ایم . اولویت کشتیرانی دریای خزر، کمک به فعال شدن چرخه اقتصاد است  اولویت کشتیرانی دریای خزر، کمک به فعال شدن چرخه اقتصاد است غنجی در خصوص برنامه های این شرکت گفت: اولویت ما با توجه به نگاه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید، تلاش برای خروج کشور از رکود و فعال شدن چرخه اقتصاد است. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از اهرم های مهم در این زمینه است، افزود: امسال تغییراتی در نوع بازاریابی و پاسخگویی به مشتریان داده ایم. وی خاطرنشان کرد: امسال به زودی عملیات عمرانی سیلوی غلات در بندرانزلی و متعاقب آن حمل غلات را آغاز می کنیم که نقش موثری در تکمیل حلقه تجارت خواهد داشت. غنجی یادآور شد: در زمینه ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی کارهای بزرگی انجام داده ایم تا درصد بالایی از کالاهای کشورهای همسود ( CIS ) را از طریق حمل و نقل ترکیبی از جنوب بنادر خزر به مقاصد برسانیم . وی در ادامه با اشاره به چند دهه تجربه این شرکت در زمینه کشتیرانی افزود: مرکز آموزش دریانوردی را در بندرانزلی راه اندازی کرده ایم و این مرکز از بهترین مراکز آموزشی دریانوردی است و علاوه بر تربیت نیرو برای ناوگان خزر ، آموزش ناوگان بخش خصوصی ، جذب نیرو، آموزش و معرفی نیروی کار ماهر به بازارهای بین المللی را با همکاری و سرمایه گذاری مشترک کشتیرانی دریای خزر و موسسه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد. غنجی با اشاره به اینکه این مرکز جزو 60 موسسه معتبر در آموزش با بهره مندی از استادان به روز و آموزش نیروی انسانی مجرب است، گفت: برای 38 دوره مختلف مجوز گرفته ایم. وی خاطرنشان کرد: فعالیت های مشرکت منجر به ایجاد افزون بر 400 شغل دائمی و کاهش آمار بیکاری در منطقه شده است. وی با بیان اینکه 73 درصد کارکنان کشتی های شرکت کشتیرانی دریای خزر، ایرانی هستند، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 96 ، آمار نیروهای غیرایرانی شاغل در این کشتی ها به حداقل برسد. غنجی متذکر شد: یکی از انتظارات این بود که با توجه به رفع تحریم و برای این ناوگان ملی، یک روز را در استان گیلان جشن بگیرند. کشتیرانی دریای خزر از سال 1371 آغاز به فعالیت کرد و هم اکنون با 24 فروند کشتی، محموله های تجار و صاحبان صنایع را بین بنادر شمال کشور و بنادر خارجی حوزه دریای خزر حمل می کند. این شرکت با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملی - تجاری کشور در دریای خزر و برقراری خطوط کشتیرانی ایرانی به تمامی بنادر در حاشیه دریای خزر، توسعه و بهینه سازی حمل و نقل دریایی و تثبیت حضور ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری ، بازرگانی ، اقتصادی در حوزه دریای خزر در حال فعالیت است. کشتیرانی دریای خزر بعنوان تنها ناوگان ملی کشور در حوزه دریای خزر، در زمینه حمل و نقل بار در چهار حوزه دریای خزر، کانال ولگا، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد حوزه مذکور از طریق حمل سراسری، ترانزیت و حمل مرکب فعالیت دارد. کشتیرانی دریای خرز، در شهرستان انزلی واقع در شمال غرب استان گیلان استقرار دارد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code