| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
استاندار در مراسم افتتاح 48 پروژه آب و فاضلاب شهری گیلان:
       کد خبر: 64131

نگاه ایران: استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان پروژه های آب و فاضلاب شهری گفت : بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از 3 سال اخیر در رشت به بهره برداری رسیده است. (گزارش تصویری)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکترمحمدعلی نجفی صبح امروز در آیین افتتاح همزمان 48 پروژه آب و فاضلاب شهری با اشاره به نقش مهم گروه های مردم نهاد در توسعه استان ، آنان را همراه دولت و دولتمردان دانست و افزود: شوراها در کنار دولت  می توانند نقش بسزایی را در توسعه شهر ایفا نموده و باید به آن به عنوان فرصت نگریست .

وی با اشاره به همراهی خوب شوراها و دولت اظهارداشت : استقبال از برنامه های شورای شهر در جهت ایجاد محیط زیبا و پاک از اندیشه های دولت و دولتمردان است.

دکتر نجفی با بیان اینکه به یمن امنیت فراهم شده در کشور و با تلاش خادمین نظام و دولتمردان بیش از هزار و 187 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری درگیلان به بهره برداری خواهدرسید افزود: بخش عظیمی از این پروژه ها توسط بخش خصوصی اجرایی شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از 3 سال اخیر در رشت به بهره برداری رسیده است افزود : در قیاس عملکرد دولت تدبیر و امید در طی 3 سال اخیر  با 4 ساله دولت گذشته ،  به حجم عظیم کارهای صورت گرفته در دولت یازدهم  پی خواهیم برد.

دکترنجفی با بیان اینکه گاهی قیاس و نقدهایی از دولت بیان می شود که منصفانه نیست افزود: برای درک بهتر خدمات دولت یازدهم باید نگاهی به شرایط دشوار کشور در سال های 91 و 92 داشته باشیم و در آن صورت خواهیم توانست به کارهای خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پی ببریم .

وی به بالاترین درآمد نفتی در کشور در دولت گذشته اشاره کرد و افزود  : باتوجه به این درآمد بالا اما متأسفانه در طی آن سالها بیشترین واردات که عمدتاً موجب آسیب  بخش تولید و کشاورزی بود وارد کشور شد.

استاندار گیلان از افزایش صادرات کشور بر واردات برای نخستین بار پس از 44 سال در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : سال گذشته میزان  943 میلیون دلار و در 4 ماهه نخست سال جاری نیز بیش از 3.5 تا 4 میلیارد دلار صادرات کشور نسبت به واردات فزونی داشت .

وی با بیان اینکه بر طبق برنامه در سال جاری می بایست به میزان 10 میلیارد دلار صادرات  کشور نسبت به واردات افزایش یابد افزود : این اقدامات ارزشمند دولت نشان دهنده جهت گیری خوب دولت در توسعه صادرات است .

دکتر نجفی با یادآوری تورم 43 درصدی با رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی در دولت گذشته اظهار داشت : مشکلات آن دوران باعث ایجاد رکود بزرگی در کشور گردید که هنوز نیز ادامه دارد.

وی افزود : تلاش دولتمردان بر این است تا همانگونه که تورم 43 درصدی را به زیر 9 درصد کاهش داده است رکود را نیز کاهش دهد.

وی به کاهش 400 درصدی ارزش پول ملی در دولت گذشته اشاره کرد وافزود: آمارهای ارائه شده از دولت گذشته به منظور تخریب و نادیده گرفتن عملکرد نیست بلکه قیاس با آن دوران جدید است.

دکتر نجفی با بیان اینکه امروز عملکرد مدیران روشن است افزود : مدیران باید عملکرد دولت را گزارش دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه استکبار کاهش صادرات نفت کشور به 200 هزار بشکه و حتی صادرات نفت تنها در مقابل دارو بود افزود : امروز بر طبق گزارش وزیر نفت صادرات نفت کشور به 2میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه دولتمردان منکر مشکلات کشور نیستند افزود : در بخش اشتغال باتوجه به بیکاری بخشی از جوانان و فارغ التحصیلان کشور درتلاش هستیم تا فرصت کاری را برای این عزیزان مهیا کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به دستاوردهای استان در کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت : با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر وامید رتبه بیکاری گیلان از دومین و پنجمین استان بیکار کشور به جایگاه بیستم بهبود یافته ، هر چند که هنوز راضی نیستیم.

وی فعال تر شدن بخش های فناوری و شرکت های دانش بنیان را از جمله برنامه های استان برشمرد و افزود : باید با بهره برداری هر چه بیشتر پروژه ها در جهت بهبود معیشت و ارتقاء سطح رفاهی مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات کشور در 3 ساله دولت یازدهم نسبت به 4 سال گذشته خود به یک چهارم تقلیل یافته افزود : سعی گردید تا  ازاین اعتبارات در بخش های عمرانی و رفاه شهری بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش گازرسانی استان اظهار داشت : امیدواریم اکثر شهرها ی گیلان را در سال 95 و نهایتاً در نیمه اول سال 96 به عنوان شهر سبز اعلام کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه 2 هزار روستای بالای 20 خانوار در استان گازرسانی شد افزود : باید خدمات دولت را به مردم گزارش داده و آنان را امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده باید وجود داشته باشد افزود : نباید هرگز با تخریب کردن موجبات ناامیدی مردم را فراهم و تمامی گفتار درست را به غلط به باور مردم رسانیم.

وی تاکید کرد: خدمتگزاران امروز در دولت فرزندان همین انقلاب و نظام هستند که در صحنه های مختلف حضور داشته و به  مردم خدمت می کردند.

وی با بیان اینکه با بیان عملکردها مردم را امیدوار کنید افزود : مسئولین با گزارش به مردم آنان را به انقلاب و جایگاه کشور امیدوار کنند.

استاندارگیلان با بیان اینکه نباید حتی یک آمار غلط به مردم داده شود افزود : نباید به دلیل داشتن اندیشه غلط تمامی زحمات دولتمردان را زیر سوال ببرند.

99.8 درصد از شهرهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند

کاظم-لطفی-شهریور-747x498

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان صبح امروز در جریان بهره برداری از 48 طرح آب و فاضلاب شهری استان اظهار کرد: در نخستین روز از هفته دولت، 320 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب شهری در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش فارس، کاظم لطفی بزرگ ترین طرح افتتاحی آب و فاضلاب گیلان را مربوط به تاسیسات فاضلاب منطقه غربی رشت عنوان کرد و افزود: طرح مذکور با هزینه 220 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه طرح تاسیسات فاضلاب رشت در روستای «سیاه اسطلخ» احداث شده است، تصریح کرد: 190 هزار نفر از جمعیت شهر رشت با بهره برداری از طرح مذکور زیرپوشش جمع آوری فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان ظرفیت تلمبه خانه اصلی فاضلاب ناحیه غربی رشت را یک هزار و 400 لیتر بر ثانیه خواند و تصریح کرد: بهره برداری بخشی از شبکه فاضلاب «احمدگوراب» و «نخودچر» به همراه خط انتقال آن از طریق اعتبارات ملی انجام شده است.

لطفی در ادامه به حفر و تجهیز یک حلقه چاه در املش اشاره کرد و ادامه داد: اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب پکیج فاضلاب مسکن مهر 900 واحدی آستارا، هوشمندسازی شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب رضوانشهر و آبرسانی به شهرهای سیاهکل، دیلمان، اطاقور، تالش و جیرنده از جمله پروژه های افتتاحی در هفته دولت است.

وی با اشاره به پروژه های اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب گیلان خاطرنشان کرد: در هفته دولت جاری 23 پروژه اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آب در استان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه مرکز کنترل و مانیتورینگ شهرستان رشت تجهیز و راه اندازی شده است، اضافه کرد: در هفته دولت جاری، معاونت بهره برداری و سیستم تله متری آب رودسر افتتاح می شود.

لطفی به اشتغالزایی برای 173 نفر به طور موقت و پنج نفر به طور دائم با افتتاح پروژه های مذکور اشاره کرد و گفت: 99.8 درصد از شهرهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code