| جمعه، 31 فروردین 1403
همایش تجلیل از فعالین مطبوعاتی گیلان برگزار شد
       کد خبر: 6361

اختصاصی نگاه ایران/ مریم صابری: مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در سالن خاتم الانبیاء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد. (گزارش تصویری)

در این مراسم که با حمایت خانه مطبوعات گیلان و اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی برگزار شد، جمع زیادی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی گیلان حضور داشتند.

رسانه هایی که به گفته داداشی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان شامل 180 نشریه، 15 خبرگزاری، 30 پایگاه خبری هستند و این علاوه بر تعدادی است که به گفته فاضلی مدیر کل ارشاد اسلامی در لیست دریافت مجوز هستند.

فاضلی با اشاره به اینکه گیلان از نظر وسعت در رده 28 کشور است گفت: اما این استان در بخش روزنامه در رتبه چهارم ، در هفته نامه رتبه سوم و در پایگاه های خبری رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز در استان گیلان درخواست چاپ 28 نشریه را داریم. همچنین 17 درخواست نیز برای پایگاههای خبری در لیست دریافت مجوز هستند.

در این مراسم استاندار گیلان نیز با اشاره به توانمندی گیلان در عرصه رسانه از لزوم وجود ارتباط نزدیک تری میان مدیران و خبرنگاران گفت.

محمدعلی نجفی با ااشاره به فیلمی که در ابتدای مراسم پخش شد و خبرنگاران به بیان برخی مشکلات خود پرداختند گفت: باید بدانیم انتظارات میان خبرنگاران و مدیران دو طرفه است.

استاندار ادامه داد: ما از خبرنگاران انتظارنقد سازنده و اصلاح گرایانه داریم. البته وی فراموش نکرد که که نقد سازنده نیاز به شنیده شدن نیز دارد. نجفی با بیان اینکه مدیران باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند گفت: اما در عین حال باید به حریم خصوصی افراد نیز احترام گذاشته شود.

نجفی مهم ترین انتظارات دو طرفه مدیران و خبرنگاران را توجه رسانه به واقعیت ها و اطلاعات صحیح و دقیق و منصفانه دانست.

استاندار در بیان انتظارات خود از خبرنگاران دوری از افترا و عمل براساس وجدان و اخلاق را وظیفه مهم خبرنگاران عنوان کرد. وی همچنین از خبرنگاران خواست تا پرهیز از سرقت ادبی و رعایت مصالح عمومی و خط قرمزهای نظام را در دستور کار خود قرار دهند.

نجفی خطاب به خبرنگاران جمع یکی از مهم ترین وظایف خبرنگاران را دوری از افشای اطلاعاتی دانست که به صورت محرمانه منتشر می شود.

وی همچنین تاکید کرد خبرنگاران نباید به دلیل دارا بودن امکانات نشر به اتهام زنی بپردازند.

همچنین در این جلسه محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خبرنگاران را پل ارتباطی حاکمیت با مردم دانست.

وی با بیان اینکه گفت: گیلان در این عرصه دارای جایگاه خوبی است، این امر را مرهون تلاش پیشکسوتان این عرصه دانست .

وی با بیان اینکه با وجود آنکه در برخی دیگر از شاخص ها با نتیجه مطلوب فاصله داریم اما با وجود نخبگان عرصه رسانه توانسته ایم در جایگاه مناسبی قرار بگیریم.

قربانی گفت: تغییرات فرهنگی که در جهان دیده می شود امروزه اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی مزاحم دانستن رسانه توسط برخی از مدیران رسانه را نشان دهنده عدم تعیین نوع ارتباط با رسانه دانست.

وی همچنین با اشاره به گسترش رسانه های مجازی و پیشتاز وبودن آنها در جامعه را نتیجه استفاده از خلا موجود در عرصه خبر و خبررسانی دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود.

در پایان این مراسم از جمعی از خبرنگاران به نمایندگی از نشریات، خبرگزاری و پایگاههای خبری تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code