| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: در آستانه هفته دولت  آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی - هیدرولیکی دانشگاه گیلان صبح امروز  با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید. (گزارش تصویری)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، با احداث این آزمایشگاه به مساحت 790 متر مربع با هزینه ای حدود 14 میلیارد و 500 میلیون ریال ، زمینه انجام تحقیقات نوین در حوزه مسائل مربوط به پروژه های آبی در جهت ارتقاء عملکرد و کاهش هزینه احداث و بهره برداری فراهم خواهد شد.

عملیات اجرایی این آزمایشگاه به منظور ایجاد زیرساخت پژوهش در مسائل مدل سازی حرکت آب، سازه های هیدرولیکی، مهندسی رودخانه و احیاء شرایط زیست محیطی رودخانه ها و محیط های آبی احداث شده است. از مهمترین پروژه های تحقیقاتی در دست اجرا در این آزمایشگاه می توان به طراحی سازه تنظیم و اندازه گیری جریان آب در کانال های آبیاری، ارائه سازه های نوین برای خود پالایی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و بررسی عملکرد سدهای لاستیکی در شرایط بهره برداری نام برد.

گفتنی است ، دکتر نجفی همچنین بازدیدی از آزمایشگاه­ های ترمودینامیک، انتقال حرارت، مقاومت مصالح، دینامیک و ارتعاشات، هیدرولیک و آزمایشگاه مکانیک سیالات دانشکده فنی و دانشکده معماری و هنر،دانشکده علوم کشاورزی و موزه تاریخ طبیعی و دانشکده در حال ساخت مکانیک به عمل آورد و از مساعدت ویژه استانداری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه خبر داد.

در ادامه نشست استاندار و مدیران کل استان با مسوولان دانشگاه گیلان برگزار شد.

محمد علی نجفی مرداد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان، دانشگاه گیلان را دارای ظرفیت ها و توانمندی های ویژه ای دانست که می تواند به حل مسائل استان کمک کند. استاندار گیلان با اشاره به فضای مجتمع دانشگاه، این فضا را از مکان های دیدنی استان دانست که می تواند دارای ظرفیت های گردشگری نیز باشد. دکتر نجفی با اشاره به چالش های پیش روی استان نظیر کم آبی و لزوم توجه و چاره اندیشی مناسب برای این معضلات نقش مراکز دانشگاهی را در رفع این معضلات بسیار مؤثر دانست. احمد رضی مرداد دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز ضمن تشکر ویژه از استاندار گیلان به جهت دید مثبتشان به دانشگاه،به معرفی دانشگاه گیلان پرداخت. دکتر رضی با اشاره به سه وظیفه اصلی دانشگاه؛ تولید دانش، تربیت نیروی متخصص ماهر و مشارکت در حل تخصصی مسائل جامعه، تلاش دانشگاه گیلان را حرکت و تلاش بدون هیاهو و تبلیغات در راستای این وظایف دانست. در پایان این نشست درخواست های دانشگاه گیلان در زمینه های زیر با قول مساعد استاندار برای حل آنها توسط پیگیری های مدیران استانی مواجه شد که عبارتند از: اختصاص اعتبار آموزشی و پژوهشی تخصیص یافته از سفر ریاست جمهور به استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تجمیع ۱% اعتبارات پژوهشی سازمان های استان انجام امور واگذاری سند اراضی دانشگاه با همکاری اداره کل منابع طبیعی ارائه سرویس مناسب رفاهی به دانشگاه گیلان بررسی نحوه ارائه خدمات رفاهی مناسب به اساتید از با همکاری اداره کل راه و شهر سازی ارتقا وضعیت رفاهی در خوابگاه ها از جمله آب شرب با همکاری اداره کل آب منطقه ای گیلان انتقال موزه تاریخ طبیعی دانشگاه به بافت شهری برای بازدید عموم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایجاد کریدور علم و فناوری بر اساس آخرین آمار، بیش از 9 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود پنج هزار دانشجو در کارشناسی ارشد و بیش از یک هزار دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند. دانشگاه گیلان دارای 561 عضو هیات علمی است، این دانشگاه 9 دانشکده، یک پردیس دانشگاهی و دو پژوهشکده دارد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code