| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
استاندار گیلان خبر داد:
       کد خبر: 617
به گزارش نگاه ایران : محمد علی نجفی اظهار داشت: در نوروز امسال ۶ میلیون و ۳۰۸ هزار گردشگر در استان گیلان اقامت داشته اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد یک درصدی داشته است.

وی همچنین بیان کرد: به دلیل بارش متناوب باران و سرمای هوا در چند روز از تعطیلات، آمار اقامت گردشگران در مقایسه با مدت مشابه پارسال تفاوت چندانی نداشته است.

استاندار گیلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتی و مسافر کاشانه و ۳۸۹ مدرسه برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت استان  در نوروز امسال ۹۰ درصد بوده که آمار بسیار خوبی برای این مراکز به شمار می آید.

نجفی افزود: همچنین در نوروز امسال هزار و ۳۷۴ گردشگر خارجی در گیلان اقامت کردند که این میزان چهار و نیم درصد بیش تر از سال گذشته است. تعداد بازدید گردشگران از موزه ها و اماکن تاریخی نیز ۴۰۹ هزار و ۷۴۲ نفر بوده که حدود ۵ درصد رشد داشته است.

نجفی تاکید کرد: ضریب اشغال مطلوب مراکز اقامتی و افزایش ورود گردشگران خارجی و بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی نشان دهنده جهت گرفتن گردشگری گیلان به سمت گردشگری اقتصادی و درآمد زا است که باید با تقویت زیر ساخت ها این رویکرد گسترش یابد.

وی با بیان اینکه گیلان، مازندران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوی در نوروز امسال جزء پرتردد ترین استانهای کشور بودند گفت : به رغم افزایش یک درصدی ورودی خودرو به گیلان، میزان کشته شدگان تصادفات جاده ای در استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

استاندار گیلان افزود: این در حالی است که آمار  کشوری تلفات جاده ای در تعطیلات امسال بطور میانگین ۱۲ درصد کمتر از  تعطیلات نوروزی سال گذشته اعلام شده است.

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو به استان گیلان گفت: براساس آمار پزشکی قانونی از بیست و پنجم اسفند ماه ۹۳ تا پانزدهم فروردین امسال، ۲۷ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که این آمار ۶ نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

 نجفی همچنین از زحمات اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر، صدا و سیما و رسانه ها که در تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم پرتلاش ظاهر شدند قدردانی کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code