| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
شهرام مومنی، معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت:
       کد خبر: 61461

نگاه ایران: به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، گرچه حرفه آتش نشانی از مشاغل سخت و زیان آور است و لیکن سرعت عمل آتش نشانان در این حرفه از اهمیت ویژه ای برخوردار است  به حدی که وقفه ای کوتاه در کار این عزیزان می تواند خطراتی را برای جان و یا مال شهروندان به همراه داشته باشد.

شهرام مومنی، معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره ابراز داشت:  شما نیز بارها شاهد حضور افرادی که برای تماشا در محل حریق و حادثه تجمع می کنند بوده اید، شهروندانی که با تجمع در محل حادثه در کار آتش نشانان اخلال ایجاد می کنند. این گونه رفتارها موجب گلایه آتش نشانان شهر باران شده است.

مومنی همچنین در ادامه سخنانش گفت: تجمع و دخالت برخی از شهروندان در محوطه عملیات موجبات کندی در امداد رسانی سریع، از بین بردن تمرکز و ... برای آتش نشانان را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به شهروندان و حاضرین در محل حریق و حادثه توصیه کرد: با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن هر گونه حادثه در محل تجمع و آسیب دیدن احتمالی تماشاچیان و تداخل در کار آتش نشانان و نهایتا از دست رفتن زمان و فرصت طلایی امدادرسانی به جای تجمع در محل حادثه سریعا پس از اطلاع رسانی به ارگان های امدادی در مکانهای امن قرار گرفته و از مداخله در کار آتش نشان خودداری نمایند.

مومنی در پایان اظهار داشت: هرچند این رفتارهای غیر قابل قبول موجبات اختلال در کارامداد رسانی آتش را فراهم می کند، اما آتش نشانان تمام تلاش و سعی خود را به کار می بندند تا وظیفه اشان را به درستی انجام داده و بهترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن به شهروندان ارایه دهند.

آتش سوزی خیابان شیک رشت بازار (17)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code