| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
استاندار گیلان در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن مطرح کرد:
       کد خبر: 58104

نگاه ایران: استاندار گیلان در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن (گزارش تصویری) با بیان اینکه تولید کنندگان با اخذ گواهی دانش بنیان می توانند از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند افزود : خانواده  صنعت معدن و تجارت  بیش از دو سوم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که با حضور جمعی از صنعتگران ، کارآفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد بر ضرورت داشتن اندیشه مشترک جهت حل مشکلات پیشرو تأکید کرد و افزود : طبق آمارهای ارائه شده کشوری و استانی بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشور از طریق خانواده بزرگ صنعت و معدن تولید می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه خانواده  صنعت معدن و تجارت  بیش از دو سوم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است افزود : 26 تا 28 درصد از سهم اشتغال استان متعلق به بخش کشاورزی بوده و مابقی این سهم را بخش صنعت  استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه معمولاً ارزیابی توان یک مجموعه به ارزش افزوده، اشتغال بالا و تولید ثروتی است که از خود به جای می گذارد افزود : خوشبختانه بخش صنعت در هر 3 مورد حرف رسایی را در کشور دارد.

دکتر نجفی به آمارهای ارائه شده در  صنایع تبدیلی کشاورزی، غذایی، دارویی، سلولزی و سایر بخش های صنعتی اشاره کرد و افزود : این آمارها گویای آن است که در استان فرصت مناسبی برای ارز اندام بیشتر در بخش های مختلف وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در کاهش تورم اظهار داشت : با تلاش های دولت تدبیر و امید تورم افسار گسیخته 42 درصدی به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.

استاندار گیلان به وجود تحریم های سنگین در سال های گذشته اشاره کرد و افزود : خوشبختانه اکنون از این تحریم در حال گذر هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کنترل تورم بیش از 30 درصد در طول 2 سال  بار رکود را با خود به همراه خواهد داشت افزود : الحمدا... با کمک شما صنعتگران و کارآفرینان عزیز در حال گذر از این رکود هستیم.

استاندار گیلان به تحمل سختی و سنگینی بار تورم و رکود در صنعت و بخش های وابسته به آن اشاره کرده و افزود : همیشه شما صنعتگران عزیز در صف مقدم بوده و با صورت سرخ کردن ، عزم جدی و اراده قوی در بخش تولید تلاش می کنید.

استاندار گیلان تشکیل کارگروه های مختلف نظیر رفع موانع تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی را گویای عزم جدی استان در حل مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود : مدیران عزم راسخ در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتگران دارند.

وی رفع 43 درصدی موانع تولید در استان را گویای اهتمام دولت و تلاش مدیران در این بخش عنوان کرد و افزود : در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است همه باید با تمام توان آمار 43 درصدی رفع موانع تولید را به حداکثر ارتقاء دهیم.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره گیری از فرصت های فراهم شده در کشور برای واحدهای تولیدی تأکید کرد و افزود : اختصاص حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات و یارانه به صنایع کوچک و متوسط  گویای اهتمام جدی دولت در حل مشکلات این بخش است.

وی در ادامه از برگزاری منظم جلسات حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان خبر داد و افزود : تمامی واحدهای نیمه فعال و راکد باید شناسی و در جهت حل مشکلات آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی که در اثر افزایش ناگهانی قیمت ارز و تحریم ها در سال های گذشته دچار مشکل شده اند اشاره کرد و اظهار داشت : باید با بهره گیری از فرصت های فراهم شده در کشور برای احیای این واحدهای تولیدی تلاش کنیم .

استاندار گیلان روان سازی و افزایش توان خرید را گام دیگر دولت پس از حل مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود : اکنون در این راستا تسهیلات خرید کالا به میزان 10 میلیون تومان روند عملیاتی پیدا کرده است.

استاندار گیلان از ابلاغ بخش نامه ای مبنی بر خرید کالاهای تولید استان توسط بخش های دولتی، نیمه دولتی و نهادهای عمومی خبر داد و افزود : علی رغم اینکه در اقتصاد باز و شکوفا نباید خرید را به مصرف کننده تحمیل کرد اما جهت گذر از رکود و به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای فروش محصولات تولیدی استان و بازاریابی، این بخش نامه را ابلاغ کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از عزم راسخ دولت جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و افزود :به یاری خداوند از کندی ایجاد شده توسط دشمنی استکبار در بحث برجام عبور کرده و از شیرینی برجام و فرصت های فراهم شده در صنعت بهره می گیریم.

استاندار گیلان گفت : همه موظفیم از ظرفیت های استان در بخش های تولید و نیروی انسانی که امروز بالاترین سرمایه در دنیا به شمار می رود بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره گیری از فرصت شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : تولید کنندگان با اخذ گواهی دانش بنیان می توانند از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

استاندار گیلان گفت:  مدیران در کنار شما هستند و تلاش می کنیم فرصت های ممکن را در خدمت تولید و سرمایه گذار بگذاریم .

در پایان این نشست استاندار گیلان از برگزیدگان واحدهای صنعتی و معدنی با اهداء لوح و هدایایی تقدیر کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code