| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: طبق سنت چند سال اخیر، ضیافت افطار اصلاح طلبان گیلان با حضور چهره های سیاسی، تعدادی از مدیران استانی و فعالین ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان در تالار گلستان برگزار شد. (گزارش تصویری نگاه ایران) در این ضیافت که به میزبانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای مشورتی اصلاح طلبان و مجمع مشورتی توسعه استان گیلان برگزار شد؛ عبدالغفار شجاع، سهیلا مدارایی، اسحاق راستی، محمدصادق حسنی و غلامعلی جعفرزاده سخنرانی کردند که بخش هایی از این سخنان در ادامه می آید:

مشاور معاون رئیس جمهور:

دولت با وجود فشارهای مالی کشور را بدون تبعیض اداره کرد افطاری اصلاح طلبان گیلان (21) عبدالغفار شجاع؛ مشاور معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با وجود فشار های ناشی از مسائل مالی و تحریم ها موفق شد کشور را بدون تبعیض اداره کند، افزود: امروز از وقتی وارد این سالن شدم خیلی از دوستان ابراز نگرانی می کردند. عضو مجمع مشورتی توسعه استان های کشور بابیان اینکه این نگرانی ناشی از عملکردی است که در سطح استان و کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: اما باید بدانیم آن چیزی که من و شما می خواستیم به صورت کلان در کشور اتفاق افتاده است. شجاع از تشکیل ستاد ۳۱ استان در مجمع توسعه سراسر کشور خبر داد و گفت: بنده در این مجمع می بینم که همه استان ها مشکلاتشان شبیه مشکلات مجمع توسعه استان گیلان است و آثار و علائم دولت قبلی کاملا مشهود است. بیشتر مسئولین باقیمانده از دولت قبلی هنوز در مسند قدرت هستند وی بااشاره به اینکه امروز متاسفانه در استان گیلان برای انتخاب یک دهیار، بخشدار یا یک معاون فرمانداری و… باید بروم منت کسی را بکشم که رقیب انتخاباتی ما بود افزود: من باید از ایشان خواهش کنم می شود این بخشدار را انجا بگذارید. شجاع با تأکید بر اینکه مدیر ارشد استان از حزب اعتدال و توسعه است و ما مشکلی با وی نداریم گفت: اگر بشکافیم برویم زیر مجموعه این مدیر را نگاه کنیم چیز های خوبی را پیدا نمی کنیم. رییس ستاد روحانی در انتخابات سال ۹۲ با بیان اینکه شاید روحانی اولین رئیس جمهوری باشد که نتواند برای دومین بار بازهم رییس جمهور شود، گفت: این نگرانی نه تنها برای استان گیلان بلکه در سراسر کشور وجود دارد که شاید روحانی نتواند دوباره سکان اجرایی کشور را در دست بگیرد. وی ادامه داد: بنده بعنوان کسی که در تهران حضور دارم می دانم و می بینم که چهار سال اول مال ما و شما نیست، افزود: چهار سال میدان گذر است و باید از میدان مین رد بشویم. وی با بیان اینکه دولت در حال بازسازی نیرو های خود در سراسر کشور است، گفت: در حال حاضر بر روی برخی استاندار ها در حال یررسی هستند تا تغییراتی ایجاد شود. وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت آقای روحانی یک شبه تغییراتی اساسی در کشور ایجاد کند، تأکید کرد: دولت روحانی انحصارا مال یک حزب نیست و متعلق به اصلاح طلبان، اعتدالیون و برخی از اصولگرایان است. مشاور معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه انتخابات نزدیک است و باید با هم باشیم، ادامه داد: نباید عاملی باشیم که مردم فکر کنند ما ناراحتیم و خود را کنار کشیدیم.  

رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان:

باید در کابینه دولت از اصلاح طلبان استفاده شود افطاری اصلاح طلبان گیلان (29) سهیلا مدارایی، رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ باید روحانی را پیروز کنیم، افزود: البته ما هم شرایطی داریم، ما اصلاح طلبان فقط سرباز نیستیم بلکه لیدر هم می خواهیم. مدارایی با بیان اینکه روحانی باید در یک سال آینده در کابینه خود تغییراتی ایجاد کند، افزود: باید در کابینه دولت از اصلاح طلبان نیز استفاده شود. وی با بیان اینکه نوبخت بعنوان رییس حزب اعتدال توسعه سرور عزیز و افتخار گیلانیان است، افزود: ما هم در کنار حزب اعتدال و توسعه باید مدیران خود را داشته باشیم. مدارایی خطاب به شجاع گفت: اگر بخواهیم موفق باشیم باید رضایت همدیگر را بعنوان حزب اعتدال توسعه و اصلاح طلب داشته باشیم. وی با بیان اینکه ما هم شرایطی داریم و باید در انتصابات اعتدال هم رعایت شود گفت: بچه های ما و جوانان ما حکم مشاوره دارند اما وضعیتشان مشخص نیست. رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان ادامه داد: سن جوانان در حال گذر از سن قانونی استخدام است، پس کی می خواهند استخدام شوند؟

رئیس مجمع اصلاح طلبان رشت:

از روحانی عبور نمی کنیم افطاری اصلاح طلبان گیلان (32) راستی با بیان اینکه اصلاح طبی یعنی پاکدستی و عدم دروغ، اذعان کرد: انتقادی که حجاریان مطرح کرد نسبت به روحانی که تیم رسانه ای روحانی ضعیف است درست است چرا که تیم رسانه ای دولت ضعیف عمل می کند. وی با بیان اینکه در زمان خاتمی اگر وی مورد هجمه جناح اقتدارگرا واقع می شد از ۵ جهت از وی حمایت می شد، افزود: روحانی باید رسانه ای قوی داشته باشد تا با این دشمن و رقیب مقابله کند. روحانی باید رسانه ای قوی داشته باشد تا با دشمن و رقیب مقابله کند رئیس مجمع اصلاح طلبان رشت با بیان اینکه با این عزل و نصب ها ما می توانیم مشکلات را گردن احمدی نژاد بیاندازیم، خاطرنشان کرد: این بی برنامگی و ضعف از خودمان است و ربطی به دیگری ندارد. راستی با بیان اینکه افزاطی گری ها و اشتباهاتی که ما در زمان خاتمی کردیم در زمان فعلی هم در حال تکرار است، افزود: ما نباید عبور از روحانی را مطرح کنیم ما از روحانی حمایت می کنیم اما باید با ملاحظاتی از وی حمایت کنیم. رئیس مجمع اصلاح طلبان با بیان اینکه یکی از مطالبات بحق اصلاح طلبان رفع حصر اقای میر حسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد هست، افزود: یکی از بزرگ ترین مطالبات ما ممنوعیت تصویری سید محمد خاتمی است که باید برداشته شود. نماینده مردم رشت در مجلس: دولت تدبیر و امید در گیلان مظلوم واقع شده است افطاری اصلاح طلبان گیلان (23) محمدصادق حسنی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمت استاندار بودم و به ایشان عرض کردم دولت تدبیر و امید در استان ما مظلوم واقع شده است، افزود: به ایشان گفتم این بحث را حتما مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند. حسنی با بیان اینکه نماینده مجلس متعلق به همه اقشار مردم است و از آن قشر و گروه خاصی نیست، افزود: یک نماینده باید در چارچوب کشور و برای همه مردم کار کند. به خاطر تعهد به مردم روستا عضو کمیسیون کشاورزی شدم وی با بیان اینکه بنده بر اساس تخصص و تحصیلات خودم باید به کمیسیون اقتصادی مجلس می رفتم، افزود: به خاطر تعهدی که به مردم روستا و کشاورز و به استان خودم که قطب کشاورزی است دارم عضو کمیسیون کشاورزی شدم. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اکثر ما کشاورز زاده هستیم، افزود: امیدوارم بتوانم در این کمیسیون مشکلات کشاورزان را برطرف نمایم.
نماینده مردم رشت در مجلس: نباید بگذاریم کشور به دست تازه به دوران رسیده ها بیفتد افطاری اصلاح طلبان گیلان (17) غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  قبل از اینکه سهم خواهی کنیم باید به یک نتیجه واحد برسیم، بیان کرد:  ما باید بدانیم که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ چه باید بکنیم. جعفرزاده با بیان اینکه رو شدن فیش های حقوقی را مانند چماقی بر سر دولت دانست و افزود: باید حواس ما جمع باشد تا در برخی از این دام ها نیفتیم. وی با بیان اینکه ما باید انتخابات را از رقبای ما که پایبند به هیچ اصولی نیستند بگیریم، افزود: من به صراحت  می گویم که این ذهنیتی که چون انتخابات ۹۲ و ۹۴ را بردیم انتخابات ۹۶ هم را می بریم را باید از ذهن خود خارج کنیم. نماینده  مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اصولگرایان را جناح تشکیلاتی و با برنامه دانست و گفت:من نگران انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ هستم نه برای کشور و جناح سیاسی بلکه برای کشوری که همه برایش زحمت کشیده ایم نگرانم. جعفرزاده با بیان اینکه نباید بگذاریم کشور به دست تازه بدوران رسیده ها بیفتد، گفت:  باید کشور را به کسانی که چارچوب انقلاب و نظام را قبول دارند سپرد. اگر انتخابات ۹۶ را  واگذار کنیم برای همیشه رفته ایم! وی با بیان اینکه اهداف بزرگتری داریم و نباید با یک انتخابات ۹۲ یا ۹۴ اقناع بشویم، تصریح کرد: اگر انتخابات ۹۶ را  واگذار کنیم برای همیشه  رفته ایم. جعفرزاده با بیان اینکه راهکار موفق شدن وفاق، همدلی و اتحاد و است، گفت: تعداد افراد رقیب ما کم است ولی همانند ارکست هماهنگ هستند و ما امروز به یاری خدا تعدادمان زیاد است اما چرا نمی تنوانیم ارکست یک نواخت بنوازیم. نماینده اصلاح طلب مردم رشت در مجلس با بیان اینکه برویم همه کسانی که دوستدار انقلاب هستند و دوست دارند این کشور به دست تازه بدوران رسیده ها و نااهلان نیفتد را جمع کنیم، افزود: همه کسانی که دوست دارند همچنان عقلانیت در این کشور حاکم باشد عقلا و شرعا موظف هستند کنار هم باشند.