| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: سید محمد علی ثابت قدم در حاشیه بازدید مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) از پیاده راه فرهنگی رشت با اشاره به عقبه فرهنگی تاریخی شهر رشت اظهار داشت: رویکرد ما با محوریت طبیعت؛ فرهنگ و هنری توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهر در حوزه گردشگری است.
وی با اشاره به طرح باز آفرینی رشت گفت : تمام توان خود را برای توسعه کالبد شهر به کار گرفته ایم تا در این مسیر یک بازخوانی هویتی از شهر رشت داشته باشیم و بتوانیم یک طرح نو مبتنی بر شاخه های هنر و زیباشناسی از موسیقی محلی تا حوزه های مختلف دیگری که قابلیت برند سازی برای شهر دارد ایجاد کنیم.
شهردار رشت تاکید کرد: اعتقاد قلبی من و همه همکارانم در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این است که امروز اقتصاد در جغرافیای گیلان از دل فرهنگ خارج می شود.

وی افزود:  تلاش می شود تا دانشجویان حوزه هنر تا اساتید معتبر این رشته که در حد بین المللی سابقه در خشانی دارند به پایگاه هنری کشور از دریچه شهر رشت نگاه کنند و برای رسیدن به این هدف در برنامه ریزی ها به دنبال این هستیم که فضاهای شهری به این سمت سوق داده شود. 

دکتر ثابت قدم توجه به فضاهای عمومی چون سالن های سینما و تئاتر در شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری رشت خود را متولی توجه به این فضاها می داند و هنرمندان گیلانی نیز که صاحب آثار فاخری هستند برای اینکه بتوانیم برون داد خوبی در حوزه فرهنگ و هنر رشت داشته باشیم با ما همگام و همراه هستند.

شهردار رشت تصریح کرد: با اقتباسی از حوزه های دیگر هنر مانند خلاقیت نهفته در  خوراک شناسی به توسعه فرهنگ گردشگری در شهر کمک می کنیم و برای این امر برنامه های مناسبی در دستور کار است .

دکتر  ثابت قدم با اشاره به دلیل حضور مجید مجیدی در رشت گفت: ساخت سریالی در رشت با توجه به فضای جغرافیای رشت و با محوریت پروفسور سمیعی مد نظر ایشان است در ساخت این سریال مقبولیت بین المللی این دانشمند فرهیخته که زاده رشت است به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه ساخت این سریال دستاوردهای فرهنگی و گردشگری بسیاری برای شهر رشت به همراه دارد گفت: امیدواریم این رایزنی ها و نشست های فرهنگی به تولید آثار جدید کمک کند تا با استفاده از ظرفیت و توان شخصیت های بزرگ هنری و فرهنگی شاهد رشد اقتصادی در حوزه های مختلف باشیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code