| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: استاندار صبح امروز در نخستین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: آسیب های اجتماعی رسیدگی مضاعف می طلبد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با اشاره به اینکه روند پیشرفت آسیب های اجتماعی در کشور و استان رضایتبخش نیست افزود: یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب آسیب های اجتماعی موجود است که دولت نیز با حساسیت کامل در این خصوص اهتمام ویژه ای دارد .

وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی همایش اخیر استانداران در مشهد بررسی آسیب های اجتماعی بوده خاطرنشان کرد: ترکیب حضور مدیران در  این جلسه که اغلب از دستگاههای فرهنگی می باشند نشاندهنده اهمیت والای این بحث است .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حضور در جلسات و صرف ارائه ی گزارش کافی نیست افزود: علیرغم اینکه تلاشهای ویژه ای در این خصوص در حال انجام است اما امسال باید برنامه های عملیاتی تر داشته باشیم .

وی با تأکید براینکه با اقدامات انفرادی به طور قطع به جمع بندی نخواهیم رسید گفت: دانشگاه ها، مدارس، شهرداری ها و بخصوص دستگاه های فرهنگی نقش ویژه ای در این میان ایفا می کنند .

IMG_3097_0

استاندار گیلان پرداختن صدا و سیمای گیلان به برنامه های تولیدی در بخش آسیب های اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تبلیغات نقشی بی بدیل در کاهش آسیب ها دارد و باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار کشور گیلان در 2 سال اخیر در شاخص های عمرانی،اقتصادی و اشتغال رشد چشمگیری داشته است خاطرنشان کرد: رشد این شاخص ها مایه ی پیشرفت استان خواهد بود اما وضعیت آسیب های اجتماعی رسیدگی مضاعفی را می طلبد .

وی کاهش میانگین سن بزهکاری به 14 سال را  بسیار نگران کننده دانست و افزود: این وضعیت آسیب های جدی را به خانواده ها،آموزش و پرورش و دانشگاه ها وارد می کند و جامعه متحمل این ضربه ی سنگین می شود.

دکتر نجفی به اقدامات موثر صورت گرفته در بخش مبارزه با موادمخدر در استان اشاره کرد و افزود: در آسیبهای اجتماعی نیز برخوردهای نامناسب از سوی سازمانهای غیر تخصصی می تواند ناهنجاری ها را  افزایش دهد .

وی با ابراز نارضایتی از مراجعه افراد غیر ساکن از شهرستان های دیگر به داخل استان، ثبت اسناد را مکلف به رسیدگی فوری این بخش کرد و افزود: چطور می شود در شهرستان رودسر میزان ثبت طلاق 2 برابر آمار ازدواج باشد که این امر نمایانگر ورود افراد از استان های مجاور به این شهرستان است و افزایش شاخص ثبت طلاق در استان را در پی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اختصاص بودجه های فرهنگی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و بهره مندی از فرصت ها تأکید و تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان به اقشار خاص جامعه همچون بهزیستی و کمیته امداد باید در رسیدگی به زیرمجموعه ی خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تیم های فوتبال استان اشاره کرد و گفت: در استان 47 هیئت ورزشی وجود دارد که باید به هرکدام آنها در قالب های مختلف رسیدگی شود اما  برخی رشته ها همچون فوتبال که توجه قشر کثیری از مردم و جوانان را به خود معطوف کرده باید به صورت ویژه دیده شود.

دکتر نجفی با اشاره به اتفاقات تلخ فوتبال گیلان گفت :آسیب سقوط ملوان و داماش برای من و مردم گیلان بسیار سخت و ناراحت کننده بود هر دو تیم باید قوی تر از گذشته به لیگ برتر برگردند .

استاندار گیلان تاکید کرد : آنهایی که در قبال سقوط این تیمها مسئول هستند باید پاسخگو باشند و تکلیفشان روشن شود .

وی با بیان اینکه در سفر به مشهد با حضور در اردوی تیم ملوان از نزدیک پای صحبت بازیکنان و عوامل این تیم نشستم افزود :  ملوان تیم شهرستانی و استانی نیست تمام کشور به ملوان به عنوان تیم ریشه دار نگاه دیگری دارند .

استاندار گیلان  ادامه داد : معاونت سیاسی و اجتماعی ،  ادارات کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و ورزش و جوانان به این بخش ورود جدی کنند و ضمن بررسی مشکلات مسائل را برای مردم بازگو کنند .

وی افزود: اگر می شد  از پوشیدن لباس و حضور در زمین نیز دریغ نمی کردم اما نباید همه بنشینند تا فقط استاندار مشکلات مالی تیمها را حل کند .

وی بر ضرورت تقویت تیم های دیگر استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: به تیم های داماش،سپیدرود و چوکای تالش باید توجه ویژه ای شود .

استاندار گیلان با اشاره به بازی حساس سپیدرود نیز گفت :همه برای تشویق تیم به ورزشگاه بروند .

IMG_3131

IMG_3135

IMG_3133

IMG_3152

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code