| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در سایت نفت و گاز سردارجنگل رودسر با حضور استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت نفت خزر برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در این نشست که با حضور مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت نفت خزر،فرماندار رودسر و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان روز گذشته در دفترکار استاندار برگزار شد ، دکتر محمدعلی نجفی به دیدار ماه گذشته خود با وزیر نفت اشاره کرد و افزود: در این دیدار در خصوص لزوم توجه ویژه به سایت نفتی سردارجنگل تأکید شد و مهندس زنگنه نیز با ابراز علاقمندی دستورات ویژه ای در خصوص انجام کار و تامین اعتبار برای اجرای  پروژه سایت پشتیبانی در رودسر صادر کرد.

وی به اهمیت این پروژه با توجه به توانمندی بالای حوزه ی نفتی خزر اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بازمینه هایی که برای توسعه ی هرچه بیشتر پتانسیل موجود در این منطقه شکل می گیرد، انتظارات مردم گیلان تحقق یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شرایط تحریم فعالیت های نفتی کشور را تحت الشعاع خود قرار داد افزود: بعد از رفع تحریم ها فعالیت های تجاری میان ایران و کشورهای خارجی گسترش یافته و از این حیث با ورود سرمایه گذاران توسعه فعالیت های اقتصادی ونفتی در این منطقه بسیار مهم خواهد بود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : از همین رو میدان نفتی سردارجنگل سال گذشته در همایش رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است.

وی با اشاره به تجارب کشور نروژ در حفاری در آبهای عمیق افزود : شرکتهایی از نروژ برای سرمایه گذاری در میدان نفت وگاز سردار جنگل رودسر اعلام آمادگی کردند.

وی بر لزوم همکاری تمامی مدیران استانی به منظور پیشرفت کار تأکید کرد و افزود: محیط زیست نیز ضمن رعایت تمامی مقررات قانونی، کمال همکاری را در خصوص اجرای سایت پشتیبانی داشته باشد.

در این نشست مدیرعامل شرکت نفت خزر به پتانسیل بالای نفتی موجود در حوزه نفتی خزر اشاره کرد و گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رفع تحریم ها مسیر برای ورود سرمایه گذران به منظور تولید هموار شد و فعالیت های سایت سردارجنگل رودسر در ردیف معرفی قراردادهای نفتی قرار گرفت.

فرهنگ خطیبی با اشاره به ابراز علاقه چند شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سایت نفتی افزود: امیدواریم با رفع دغدغه های زیست محیطی که برای اهمیت بالایی دارد بتوانیم با ورود سرمایه گذاران به تولید زودهنگام برسیم و سایت نفتی رودسر توسعه یابد.

گفتنی است میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر نخستین ساختاری است که در خزر شرکت نفت خزر در آن اقدام به حفاری نمود و صنعت نفت کشور در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ برای اولین بار موفق به کشف نفت در دریای خزر گردید. این میدان حاوی دو میلیارد بشکه نفت درجاست که حداقل میزان ۵۰۰ میلیون بشکه از این مقدار قابل برداشت است

.همچنین در سال 1393 با انجام عملیات حفاری دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر کشف شد.

نزدیکی به حوزه های نفتی، شبکه های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل های اصلی زلزله خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.

IMG_1688

IMG_1689

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code