نگاه ایران:مدیر منطقه دو شهرداری رشت در نشست با بازاریان این شهر گفت : پیاده راه رشت این قابلیت را دارد که به عنوان یک برند در سطح ملی مطرح گردد و با اتصال به بافت تاریخی بازار این شناسه پر رنگ تر می گردد .
به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری رشت ؛ یعقوب امیری در نشستی صمیمانه و چهره به چهره با بازاریان یکی از اهداف احداث پیاده راه را احیای بازار سنتی رشت دانست و عنوان کرد : پیاده راه رشت این قابلیت را دارد که به عنوان یک برند در سطح ملی مطرح گردد و با اتصال به بافت تاریخی بازار این شناسه پر رنگ تر می گردد .
مدیر منطقه دو با تأکید بر تداوم ارتباط دوسویه با بازاریان ، هدف از شکل گیری این نشست ها را اهمیت و توجه مدیریت شهری به نقشی که بازاریان می توانند در بازآفرینی بافت سنتی و تاریخی بازار رشت با مشاوره آنان به تیم مشاوره و اجرایی شهرداری داشته باشند ، دانست و بیان کرد : با توجه به باز بودن فایل مطالعاتی باز آفرینی شهر رشت ، شهرداری منطقه دو می تواند پلی میان بازاریان و شهرداری رشت و تیم مشاوره و اجرایی در جهت اجرای مطلوب طرح باز آفرینی باشد .
امیری در پاسخ به سوال بازاریان در ارتباط با رفع مشکلات آبگرفتگی و وضعیت ناهنجار فاضلاب در بازار رشت ، گفت : متاسفانه اداره آب و فاضلاب نسبت به لایروبی بهنگام فاضلاب در این مسیر اقدامی نداشته اما علیرغم این موضوع شهرداری منطقه دو مشکل فاضلاب بازار را به صورت ویژه بررسی می نماید و در آینده نزدیک با درنظر گرفتن کسب و کار بازاریان در دو عملیات ؛ کوتاه مدت با انجام لایروبی و بلند مدت با عملیات لوله گذاری و به صورت فاز به فاز مشکلات چندین دهه فاضلاب بازار را مرتفع می نماید .
امیری با تأکید بر ایجاد سرویس های بهداشتی و پارکینگ های طبقاتی در هسته مرکزی شهر خاطر نشان کرد : شهرداری منطقه دو با تشکیل کار گروهی به صورت ویژه و با تاکید بر جذب سرمایه گذار ، شناسایی نقاط استاندارد برای ایجاد سرویس های بهداشتی و پارکینگ های طبقاتی را جزء اولویت های برنامه ای منطقه دو عنوان کرد .
امیری در پایان نشست دوساعته با ابراز خرسندی از این نشست خواستار تداوم این جلسات به جهت بهبود و تسریع روند رسیدگی به مشکلات بازار رشت شد .