| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/پویا بازارگرد: شهردار رشت در مراسم افتتاح دوازدهمین بازارچه میوه و تره بار این شهر گفت: دوری از دستفروشی و به رسمیت شناختن فروشندگان میوه و تره بار از اهداف ایجاد بازارچه های محله ها است.  
به گزارش مهر،محمد علی ثابت قدم ظهر دوشنبه ضمن افتتاح بازارچه میوه و تره بار شهید چمران اظهار کرد: ایجاد چنین بازارچه هایی برای شهرداری هیچ گونه سودی نداشته و این نهاد به دنبال منفعت مالی از این راه نیست. وی افزود: هدف اصلی از ایجاد چنین مکان هایی، حمایت از اشتغال پایدار و دسترسی آسان مردم به ارزاق عمومی است. شهردار رشت با تاکید بر اینکه طبق قانون٬ شهرداری مسئول ایجاد شغل نیست تصریح کرد: متولی ایجاد شغل خود مردم و به ویژه دولت ها هستند و شهرداری نیز حامی صنوف و کسبه است. ثابت قدم ادامه داد: از لحاظ اقتصادی٬ پایدارسازی اجتماعی برای کاهش دغدغه های اشتغال غیر رسمی هدف اصلی ایجاد بازارچه های میوه و تره بار است. وی دوری از دست فروشی و به رسمیت شناختن اعضای صنف میوه و تره بار را از اهداف دیگر راه اندازی این بازارچه ها برشمرد و بیان کرد: علاوه بر حمایت از چنین اقداماتی٬ شهرداری خواستار همکاری مالکین و ساکنان اطراف این بازارچه ها است زیرا تعامل مردم و کسبه به طور قطع به بهتر اداره شدن مجموعه می انجامد. شهردار رشت با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی مردم و کسبه این بازارچه گفت: مشکلات مربوط به پارکینگ و ورود و خروج و همچنین فضای مدیریتی برای تعبیه سایبان نیز با تعامل و اتخاذ تدابیر لازم به زودی برطرف می شود. دوازدهمین بازارچه میوه و تره بار در میدان امام حسین(ع) شهر رشت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی در ۲۳۰ غرفه راه اندازی شده است. دلیل اعتراض شماری از ساکنان نزدیک بازارچه به گزارش نگاه ایران در حاشیه افتتاح این بازارچه شماری از ساکنان نزدیک این بازارچه به جانمایی این مکان معترض بودند و خواستار رسیدگی به اعتراضاتشان از سوی شهرداری و مدیران مربوطه شدند. مهم ترین اعتراض این شهروندان سرو صدای کسبه این بازارچه از ابتدای صبح هر روز تا پاسی از شب است. آنها همچنین نسبت به عدم پارکینیگ و اشغال کوچه های محل زندگی به عنوان پارکینگ معترض بودند. تعدادی از این معترضان به نگاه ایران گفتند همزمان با عملیاتی شدن این طرح از چند ماه قبل به صورت حضوری و مکتوب اعتراضشان را به شهردار و معاونت خدمات شهری اعلام کرده بودند.
افتتاح بازارچه شهید چمران (3) افتتاح بازارچه شهید چمران (2) افتتاح بازارچه شهید چمران (7) افتتاح بازارچه شهید چمران (6) افتتاح بازارچه شهید چمران (8) افتتاح بازارچه شهید چمران (9) افتتاح بازارچه شهید چمران (10) افتتاح بازارچه شهید چمران (14) افتتاح بازارچه شهید چمران (13) افتتاح بازارچه شهید چمران (12) افتتاح بازارچه شهید چمران (16) افتتاح بازارچه شهید چمران (17) افتتاح بازارچه شهید چمران (18) افتتاح بازارچه شهید چمران (15) افتتاح بازارچه شهید چمران (20) اسرافیل ملکی دادستانی افتتاح بازارچه شهید چمران (21) افتتاح بازارچه شهید چمران (22) افتتاح بازارچه شهید چمران (25) افتتاح بازارچه شهید چمران (24) افتتاح بازارچه شهید چمران (27) افتتاح بازارچه شهید چمران (30) افتتاح بازارچه شهید چمران (32) افتتاح بازارچه شهید چمران (31) افتتاح بازارچه شهید چمران (33) photo_2016-04-18_19-02-27 photo_2016-04-18_19-02-25 photo_2016-04-18_19-02-23

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code