| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
«نماینده مردم» و اظهارنظری خلاف خواسته مردم و کارشناسان:
       کد خبر: 39327

نگاه ایران/ گروه اجتماعی: محمدحسین واثق کارگرنیا، عضو شورای شهر رشت در مصاحبه ای با اشاره به کاشت گل های لاله در نقاط مختلف این شهر، اظهار کرد: کاشت لاله به لحاظ قیمت خرید و مدت عمر به صرفه نیست.

کارگرنیا با اشاره به اینکه عمر گل های لاله کوتاه است، افزود: این موضوع موجب تحمیل هزینه دوباره برای خرید و کاشت گل های جایگزین می شود.

واثق کارگرنیا پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری را مقدم بر هر کار دیگر دانست و یادآور شد: در شرایطی که به دلیل بحران مالی حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می شود، نباید هزینه های غیرضروری بر بیت المال تحمیل شود.

دلواپسی عضو کمیسون های برنامه و بودجه،ترافیک و حمل و نقل و فرهنگی ورزشی شورای شهر رشت برای عمر گل های لاله در سطح شهر در حالی است که برخلاف نظر او بسیاری از شهروندان از کاشت این نوع گل رضایت دارند و نگاهی به تصاویر و عکس هایی که شهروندان رشتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و نیز حکایت از رضایت عموم شهروندان نسبت به این مساله دارد.

در همین رابطه لیدا حسن پور کار شناس طراحی فضای سبز و کشاورزی به نگاه ایران می گوید: کاشت گل لاله در سطح شهر با توجه به تنوع رنگ و سازگاری با محیط وعدم نیاز به تیمارهای باغبانی از اقدامات بسیار خوب سازمان فضای سبز شهرداری بوده است با توجه به تکثیر طبیعی این گیاه و باقی ماندن پیاز اولیه در انتهای فصل رشد که از مزایای دیگر گل لاله است که باعث کاهش هزینه ها و بی نیاز شدن شهرداری از خرید دوباره گل می شود.

حسن پور می افزاید: در صورت کاشت متراکم و تلفیقی این گل با گونه های نشایی و پیازی دیگر، با در نظر گرفتن زمان گلدهی گل های لاله (اواسط اسفند تا اریبهشت) مناظر زیبایی در شهر رقم می خورد که حتی در بسیاری از شهرهای دیگر به عنوان جاذبه توریستی مورد سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود.

حال چگونه و در نتیجه مشورت با چه کسانی، ایشان در جایگاه «نماینده مردم در شورای شهر» چنین موضع گیری متفاوت و متضاد با خواسته های عموم شهروندان دارند؟

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code