| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: محمدباقر نوبخت صبح امروز در جریان افتتاح یک لاین از 3.6 کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین ـ رشت اظهار کرد: زیر بار ترافیک بردن مسیر مذکور برای مردم گیلان بسیار لازم بود.

وی به حفاری رشته کوه البرز به منظور حفر تونل باقی مانده مسیر آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد و افزود: حفر دو تونل در کنار همدیگر آغاز شده و با اتمام این پروژه مسافران به راحتی وارد استان سرسبز گیلان می شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه امروز یک لاین از مسیر مذکور زیر بار ترافیک رفته است، تصریح کرد: خرداد ماه سال 95 طبق قولی که داده شده، لاین دوم باقی مانده آزادراه رشت ـ قزوین زیر بار ترافیک می رود.

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از ریل گذاری راه آهن مسیر فلک ده، با اشاره به اینکه اعتبارات کافی برای راه آهن رشت ـ قزوین در بودجه دیده شده است، اظهار کرد: تفاوت راه آهن با جاده آسفالت در این است که پروژه باید به اتمام برسد تا قابل بهره برداری باشد.

وی بهره برداری از راه آهن رشت ـ قزوین را خواست مردم گیلان عنوان کرد و افزود: اتمام پروژه مذکور برای خدمت رسانی به ایرانی ها است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه راه آهن رشت ـ انزلی، رشت ـ آستارا و آستارا ـ جمهوری آذربایجان در برنامه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم راه آهن شمال ـ جنوب به بهره برداری برسد.

 97 کیلومتر از راه آهن رشت ـ انزلی آماده ریل گذاری است و ریل های مورد نیاز از کشور روسیه خریداری شده و در بندر انزلی تخلیه می شود.

سال 95 ریل گذاری از سه مسیر در راه آهن رشت ـ قزوین انجام می شود و فعالیت کارگاه های راه آهن رشت ـ قزوین دو نوبته شده و فعالیت ها از پنجم فروردین ماه ادامه پیدا می کند.

بازدید نوبخت از ریل گذاری راه آهن رشت ـ قزوین

محمدباقر نوبخت در جریان بازدید از ریل گذاری راه آهن رشت ـ قزوین در ایستگاه «فلک ده» رشت اظهار کرد: اتمام پروژه راه آهن مذکور از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در ابتدای امسال است.

وی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را پیشنهاد دهنده اجرای طرح ها در سفر رئیس جمهور به استان ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح ها کارشناسی شده انجام می شود.

نوبخت از پرداخت 500 میلیارد تومان اعتبار در بخش حمل و نقل و زیربنایی گیلان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات مذکور با توجه به مشکلات موجود پرداخت شده است.

ریل گذاری 12.5 کیلومتر ریل گذاری راه آهن رشت ـ قزوین در رشت

استاندار گیلان نیز در جریان مذکور طول راه آهن رشت ـ قزوین را 164 کیلومتر عنوان کرد و گفت: زیرسازی راه آهن رشت ـ قزوین 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت درصد باقی مانده تا مرداد ماه سال 95 به اتمام می رسد.

محمدعلی نجفی به 45 کیلومتر ریل گذاری راه آهن رشت ـ قزوین از مسیر قزوین اشاره کرد و افزود: 12.5 کیلومتر ریل گذاری راه آهن رشت ـ قزوین از مسیر رشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 286 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پروژه راه آهن رشت ـ قزوین امسال اختصاص داده شده است، تصریح کرد: سال آینده 420 میلیارد تومان برای اجرای پروژه مذکور پیش بینی شده و در تلاش هستیم تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان ادامه پروژه راه آهن رشت ـ قزوین را به بندر انزلی و بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و بیان کرد: پروژه های مذکور به طور جداگانه اجرایی می شود.

 پروژه راه آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه های منحصر به فرد محسوب می شود و بزرگ ترین پل ریلی کابلی کشور به طول 560 متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل های مینیاتوری به طول 164 کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط آهن تردد کنند، 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری 120 کیلومتر برنامه ریزی شده است.

راه آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول 205 کیلومتر در حال ساخت بوده و می تواند سالانه 10 میلیون تن کالا و حدود 4 میلیون نفر مسافر را جابه جا کند.

بازدید نوبخت از راه آهن رشت (3)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code