| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
شهردار رشت در جمع راهنمایان گردشگری کشور توضیح داد:
       کد خبر: 30816
نگاه ایران: شهردار رشت در نهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور که با حضور بیش از ۷۰۰ راهنمای گردشگری در اصفهان برگزار شد حضور یافت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در این گردهمایی سه پنل ارائه شد که در یکی از پنل ها شهردار رشت به ارائه توضیحات تخصصی پیرامون ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو پرداخت. دکتر محمد علی ثابت قدم در این گردهمایی با اشاره به بافت متراکم جمعیتی و جغرافیایی استان گیلان و شهر رشت، اظهار داشت: شهر رشت به عنوان یک منطقه استراتژیک ارتباطی، روزی به عنوان دروازه رفت و آمد تجار ایران و اروپا مطرح بود و این شهر دارای یک فرهنگ برون گرای مبتنی بر مهمان پذیری است که با رعایت شاخص های محیطی بشدت باعث جذب مخاطب می شود. شهردار رشت با تاکید بر پتانسیل های مثبت شهر رشت که ناشی از هم افزایی پتانسیل های منابع طبیعی و شرایط اقلیمی این شهر است، یادآور شد: در این مسیر ضمن ایجاد تغییرات به لحاظ کاربری و اجتماعی چه در حوزه زیستگاهی و.... توسعه مجدد کالبدی، رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی، باز آفرینی شهری و نو آوری خلاقیت مد نظر شهرداری رشت است. وی افزود: ۴ محور کلیدی به عنوان اهداف کلان در فرآیند تدوین برنامه بازآفرینی شهری در شهر خلاق رشت مدنظر است، که از آن جمله می توان به کاهش فقر شهری، ارتقا تاب آوری شهری، ارتقا هویت منزلت مکانی و تحقق حکمروایی شهری اشاره کرد. دکتر ثابت قدم در خصوص راهبردهای چهارچوب برنامه بازآفرینی شهر خلاق رشت، تصریح کرد: در این راستا می توان به احقاق حقوق شهروندی، ایجاد ارتقا سرمایه اجتماعی،حفظ زیست بوم و اکوسیستم ها و ارتقا رضایت سکونت گاهی برای مردم محلی و گردشگری اشاره نمود.
 شهردار رشت شناسایی بناهای تاریخی و فرهنگی رشت را از موارد تحقق شهر خلاق برشمرد و گفت: شهر رشت به لحاظ راه اندازی اماکن کلیدی جزء شهرهای پیشگام در کشور بوده، که از آن جمله می توان به وجود اولین کتابخانه، اولین داروخانه و..... اشاره داشت.
وی با تاکید بر هدف گذاری اقتصاد شهری، شهرداری رشت بر پایه اقتصاد گردشگری اذعان داشت: شهرداری رشت با رونق دادن مراودات خود در حوزه محلی و بین المللی دو محور فرهنگ و هنر و سلامت را با پتانسیل منطقه ای مدنظر خود قرار داده است.
 ثابت قدم یادآور شد: برای رسیدن به شهر خلاق و پایدار نیاز به نگاه همه جانبه در استفاده از پتانسیل های موجود است که در این میان توجه به دیپلماسی عمومی در دو حوزه ارتباطات فرهنگی، ارزش ها و افکار عمومی که به حوزه زیر ساخت ها بر می گردد، مدنظر این شهرداری است.
شهردار رشت با تاکید بر ضرورت توجه مدیران به دستاوردهای استان به عنوان یک ماده خام و قابل فرآوری تصریح کرد: از آنجایی که محصولات کشاورزی و گردشگری به عنوان صنایع فراموش شده استان نام برده می شود، این شهرداری در راستای تحقق ترویج شبکه گردشگری در شهر ها و روستا های استان با انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان های مرتبط ملی و بین الملل گام برداشته است.
 گفتنی است در پایان شهردار رشت با تجلیل بین المللی از اساتید در حوزه گردشگری بین الملل به عنوان شهردار شهر خلاق تجلیل شد و همچنین شهرداری رشت نیز از اساتید بین المللی حوزه گردشگری تجلیل کرد.
کانون سراسری راهنمایان گردشگری، هر ساله در یکی از استان های کشور با رویکرد آموزشی جهت افزایش دانش، آگهی و تخصص راهنمایان اقدام به برگزاری گردهمایی می کند. در این گردهمایی که با ۱۷ کارگاه آموزشی و سه نشست تخصصی با رویکرد صنفی، گردشگری خلاق و گردشگری پسا بر جام برگزار شده بود، بیش از ۷۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری سراسر کشور حضور داشتند. 02076 02073 02074 02075  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code