| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403

نگاه ایران/گروه فرهنگی: پرواز همای(سعید جعفرزاده) متولد 1358 در روستای احمدسرگوراب شفت یکی از خوانندگان کشور که پس از هشت سال موفق به دریافت مجوز از دولت شده است. بازگشت او به کشور بعد از دوره کوتاهی حضور در خارج از کشور با حاشیه های فراوانی همراه بود. بویژه زمانی که دولت پس از انجام بررسی های لازم به این خواننده جوان مجوز برگزاری کنسرت در تالار وحدت را داد.

این روزها اما فضای مجازی و سطح شهر از تبلیغات کنسرت پرواز همای در سرزمین مادری اش، گیلان پُر شده و قرار است جوان گیلانی که لالایی مادرانه تالشی را در گوشه گوشه دنیا طنین انداز کرد، برای هم استانی های خودش بخواند. میلاد کامیاب، تهیه کننده و مدیراجرایی کنسرت پرواز همای در این ارتباط به نگاه ایران می گوید: تبلیغات کنسرت همای در رشت بعد از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آغاز شده است و با حمایت مردم فرهنگ دوست و فرهیخته گیلان، این خواننده گیلانی پس از سالها در سرزمین خودش می خواند. کامیاب با اشاره به فروش بسیار خوب بلیط های این کنسرت افزود: خوشبختانه استقبال و حمایت مردم از این کنسرت به میزانی بود که مجبور به اضافه کردن یک سانس اجرای دیگر شدیم. این تهیه کننده کنسرت افزود:  امیدواریم با کمک و همدلی رسانه ها، و در سایه ادامه همکاری و حمایت های مراجع انتظامی و فرهنگی استان و با حضور مردم فرهیخته گیلان برنامه ای در شان مردم گیلان اجرا کنیم.  
می خواهم قلب مردم سرزمین بیکرانم را شاد کنم پرواز همای روز گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری دولت بیان کرد: خوشحالم که اجازه یافتم پس از اجرای کنسرت در جای جای جهان، اینک در سرزمین خویش و برای مردم سرزمینم بسرایم. وی با تاکید بر این موضوع که همیشه در ایران و در گیلان زندگی کرده و هیچگاه به قصد زندگی از کشور خارج نشده، افزود: فرزندان من در همین سرزمین پرورش می یابند . وی با ادای احترام به همه موافقان و مخالفان خویش گفت: یقین دارم مخالفان من بدلیل فقدان شناخت از من، گاه آثار هنری ام را بر نمی تابند که امیدوارم با بررسی بیشتر به این درک دست یازند که کاری که من در همین یکسال گذشته برای فرهنگ و مملکتم انجام دادم، با عشق به سرزمین انجام شده است. همای ادامه داد: من لباس چوقای تالشی گیلان را با اپرای موسی و شبان در معروف ترین سالن دنیا که همه هنرمندان خارجی آرزوی اجرا در آن را دارند، معرفی کردم. وی اضافه کرد: شاید پیش تر ها از سر سودای جوانی، کمتر به این مسایل اهتمام داشتم، اما اینک عمیقا به این درک رسیده ام و به آن احترام خواهم گذاشت. پرواز همای افزود: باید دید را وسیع تر کرد و باید دید امثال من هنرمند، چه خدمتی می توانیم برای این مملکت بکنیم و با افتخار می گویم دلم می خواهد قلب همه مردم سرزمین بیکرانم را به هنر خویش شاد کنم.   علی جنتی: کنسرت پرواز همای مشکلی ندارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه پس از ورود به استان گیلان، در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه سردارجنگل رشت، در ارتباط با سوالی مبنی بر صدور مجوز برای پرواز همای، گفت: وقتی کسی در جایی اشتباه می کند قرار نیست این اشتباه به عنوان لکه سیاه در پرونده او ثبت شود به طوری که نباید به این آدم نگاه کرد.

وی با بیان اینکه افرادی در گذشته اشتباهاتی داشتند که اکنون متحول شده و در اختیار انقلاب و نظام قرار دارند، افزود: فیلم های گذشته برخی بازیگران که امروز جزو شخصیت های پیشکسوت و برجسته ای هستند بسیار خراب بود اما هنر انقلاب این بود که آنها را به خدمت نظام درآورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری کنسرت پرواز همای مشکلی ندارد و می تواند در تهران و گیلان و استان های دیگر برنامه خود را اجرا کند.

کنسرت پرواز همای با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، در روزهای بیست و چهارم (ساعت 21:30) و بیست و پنجم دی(ساعت های 18 و 21:30) در سالن آمفی تئاتر مجتمع یادگار امام (ره) شهر رشت برگزار می شود. علاقه مندان می توانند از سایت www.84200.irبلیط این کنسرت را خریداری کنند.

1452056182_parvaz-homay-rasht94

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code