| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:
       کد خبر: 22076

نگاه ایران: بافت های فرسوده شهری،محلات فرسوده ای در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی خاص خود را دارد.این محلات و بافت ها از یک سو دارای ریشه های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید،نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی،وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن،دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند.

علی خاوری با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و  163 هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده است،اظهار کرد:تاکنون در استان گیلان شناسایی و تصویب محدوده بافت های فرسوده 20 شهر انجام شده است و در این میان، رایزنی های لازم برای ابلاغ محدوده مصوب بافت فرسوده شش شهر دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه گیلان 52 شهر دارد،اضافه کرد:در حال حاضر محدوده بافت فرسوده هفت شهر گیلان تعیین شده است.

خاوری با اشاره به اینکه 14 شهرستان گیلان مصوبه مطالعه بافت فرسوده دارند،خاطرنشان کرد:استان گیلان در نوسازی بافت های فرسوده،در ردیف استانهای متوسط رو به بالا قرار دارد.

مدیرکل راه وشهر سازی گیلان از اختصاص اعتبار به دارندگان واحدهای فرسوده در استان خبر داد و گفت:تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده مشمول سوبسید(یارانه)هستند و ده درصد سود تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود و 14درصد سود را متقاضیان می پردازند.

علی خاوری افزود:از سال 84 تا سال 93،چهار هزار و 928 بافت فرسوده شهری تسهیلات گرفته اند.

وی گفت:امسال نیز هزار و 301 بافت فرسوده در استان پذیرش شده اند که 717 واحد بافت فرسوده توانسته اند با بانک قرارداد ببندند.   

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد:بافت های فرسوده موجب تضعیف خدمات رسانی های درست به شهروندان می شوند و برنامه داریم تا نوسازی بافت های فرسوده شهری را در گیلان سرعت ببخشیم.  

خاوری خاطرنشان کرد:اجرای کفسازی محدوده پیرامونی دسترسی به خواهر امام رضا(ع) و مسجد حاج سمیع شهر رشت،اجرای پروژه مجموعه ورزشی شهدای سلیمانداراب شهر رشت(مشارکتی) واجرای پروژه ساماندهی معابر اطراف آرامگاه میرزا کوچک خان در محله سلیمانداراب شهر رشت، از جمله برنامه های آتی احیاء،به سازی و نوسازی شهری رشت است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code