| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تا ۲۴ مرداد ماه ٣٧٣ میلیارد و ٥٧٨ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده و مبلغ تسهیلات پرداختی نیز بیش از یکهزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایرنا مسعود رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به هر خانوار خسارت دیده ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق گرفته و برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعیین شده است.

وی ادامه داد: کل واحدهای خسارت دیده از سیل فروردین پارسال ٣٢ هزار و ٧٧٩ واحد شامل ١٢ هزار و ٨١٣ واحد احداثی و ١٩ هزار و ٩٦٦ واحد روستایی میباشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اظهار داشت: واحدهای آسیب دیده شهری هشت هزار و ٤٩٢ واحد شامل یک هزار و ١٧٨ واحد احداثی و ٧ هزار و ٣١٤ واحد تعمیری و واحدهای آسیب دیده روستایی  ٢٤ هزار و ٢٨٧  واحد شامل ١١ هزار و ٦٣٥ واحد احداثی و ١٢ هزار و ٦٥٢ واحد تعمیری بوده اند.

رضایی تعداد مالکین معرفی شده به بانکهای عاملبرای تسهیلات مسکن و معیشتی را ٥٤ هزار و ٨٧ نفر برشمرد و تصریح کرد: ٥١ هزار و ٨٣٣ نفر ازاین تعداد معادل ٩٦٪ موفق به عقد قرارداد شده اند.

وی با بیان اینکه تعمیر  تمامی ۱۹ هزار و ٩٦٦ واحد سیلزده انجام شده ادامه داد: آواربرداری ١٢ هزار و ٦٥٤ واحد معادل ٩٩٪‏،  پی کنی  ١٢ هزار و ٧٣٢ واحد معادل ٩٩٪ واجرای فونداسیون  ١٢ هزار و ٤٣٩ واحد معادل ۹۷ درصد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: همچنین اسکلت  ١٢ هزار و ٢٣٤ واحد معادل ٩٥٪، سقف ١١ هزار و ٩٦٨ واحد معادل ٩٣ درصد و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی  ١١ هزار و ٨٧٤ واحد معادل ۹۳ درصد اجرا شده است.

رضایی اضافه کرد: تا ۲۴ مرداد  ٨٩ هزار و ٤٣٧ تن  سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری در بین سیل زدگان استان لرستان نیز توزیع شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code