| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی گیلان:
       کد خبر: 19980
نگاه ایران: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان گیلان با بیان اینکه وظیفه سازمان زندان ها، نگه داری از محکومین با هدف ایجاد امنیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، اظهار کرد: حق طبیعی مردم است که در جامعه آرامش داشته باشند.

سید حمید حسینی اصلاح رفتار و عملکرد محکومین را یکی از وظایف سازمان زندانها دانست و افزود: افرادی که مرتکب جرم می شوند دچار هنجارهای اجتماعی هستند که باید اصلاح شوند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات زندان بانی از جمله تأمین غذای زندانی ها در یک چارچوب مشخص و کاملا بهداشتی، تأمین امنیت جسمانی و روحی زندانیان و همچنین حرفه آموزی و اشتغال از جمله وظایف زندانها می باشد.

این مسئول تصریح کرد: با استفاده از امکانات موجود در زندان ها و همکاری سازمان هایی چون گردشگری، فنی وحرفه ای، تعاون، ارشاد، اوقاف و.... توانسته ایم امکان اشتغال و حرفه آموزی را برای زندانیان فراهم کنیم.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی گیلان با بیان اینکه آمار خوبی در رابطه با اشتغال زندانیان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از زندانیان  پس از رهایی از زندان به دلیل حرفه آموزی در زندان در کارگاه های مختلف سطح استان مشغول به کار هستند.

حسینی رسیدگی به مسائل خانوادگی زندانیان را از مسائل بسیار مهم در حوزه زندان برشمرد و خاطرنشان کرد: اداره زندان ها در ایام مختلف سال به برخی از خانواده های زندانیان کمک نقدی و غیر نقدی می کند.

وی با بیان اینکه یکی از خصیصه های زندان های جمهوری اسلامی رسیدگی به احوال زندانی و خانواده های آنان می باشد، افزود: در خارج از زندان ها مرکزی به نام مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج وجود دارد تا بتوانیم موقعیت مددجو را بعد از زندان نیز تثبیت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه زندان از لحاظ شناخت مردم و مسئولین واقعا محروم مانده است، اظهار کرد: بسیاری از مردم و مسئولین هنوز زندان و نقش آن را بخوبی نشناخته اند و از کارکرد و نقش زندان در بحث امنیت و آسایش مردم و جامعه اطلاع ندارند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی گیلان با اشاره به کارهای فرهنگی صورت گرفته توسط اداره کل زندانهای استان تصریح کرد: وقت زندانی باید بهینه سازی شود و در زمان اوقات فراغت آنها کارهای فرهنگی باید در نظر گرفته شود.

حسینی از اجرای تئاتر شورایی به عنوان یکی از کارهای فرهنگی اداره زندانها عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در کشور، استان گیلان میزبان تئاتر شورایی در تاریخ 24 و 25 آذز ماه سال جاری می باشد.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که بحث هنردرمانی می تواند اثرگذاری اصلاحی زیادی داشته باشد و باید بسیاری از پیام ها را از این طریق به زندانیان انتقال داد.

این مسئول یادآور شد: نقشی که هنر می تواند داشته باشد شاید خیلی تاثیرگذارتر از خیلی از کارهای دیگر باشد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی گیلان تصریح کرد:  با اجرای تئاتر عاشورایی درصدد شکوفایی خودباوری در مددجویان هستیم. بسیاری از زندانیان از نظر شخصیتی دچار اختلال هستند، تلاش می شود تا از این طریق مفاهیم دینی واعتقادی واجتماعی و... در آنها ایجاد شود.

حسینی با بیان اینکه مواد مخدر شایع ترین جرم در بین زندانیان استان گیلان است، اظهار کرد: حدود  نیمی از زندانیان گیلان مواد مخدری هستند. در استان تعداد زندانیان شرور وخطرناک بسیار کمتر از استان های دیگر می باشد.

وی ادامه داد: حدود 30درصد از زندانیان برگشت مجدد به زندان داشته اند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از زندان های استان بافت قدیمی دارند و فاقد استانداردهای لازم می باشند، تصریح کرد: تلاش ما براین است تا بتوانیم فضای زندان ها را بازسازی کنیم.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی گیلان با اشاره به اخذ مجوز برای احداث چند زندان در استان خاطرنشان کرد: از مردم وخیرین عزیز تقاضا دارم که به زندانیان کمک کنند، چه در حوزه فضاسازی زندان ها و چه در حوزه آزادی زندانیانی که ناخواسته مرتکب جرم شده اند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code