| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/ گروه اجتماعی: چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر فومن با حضور نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار در سالن اجلاس شهرداری این شهر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر فومن ضمن گرامیداشت روز انتقال خون اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری فومن از مسئولین انتظار داشته تا با یاری رساندن به شهرداری مشکلاتی که برای مردم وجود دارد را برطرف کنند.
عباس احمدزاده به نیمه کاره رها شدن و تامین اعتبار بلوار قلعه کل و پیش حصار اشاره کرد و گفت: شهرداری برای ساخت بلوار، تهیه قیر، تامین ماشین آلات نیازمند اعتبار است.
وی با بیان اینکه فومن رتبه اول ورود گردشگر و رتبه ششم اقامت را دارا می باشد خاطر نشان کرد: با توجه به داشتن زمین در کمربندی شکوری و کارگر اما با وجود مشکلاتی که در این حوزه ها است نمی توانیم از داشتن این امکانات بهره ای ببریم و می طلبد مسئولین زیربط در آزادسازی این زمین ها یاریگر شورا و شهرداری باشند.
احمدزاده با اشاره به اینکه کوچه های ایستگاه شیرنوروزی، فیکویی و ... در بدترین شرایط خود قرار دارد ابراز داشت: نا هماهنگی ادارات آبفار و آبفای در مرز شهری فومن سبب شده ما نتوانیم آن کوچه ها را آسفالت کرده و مردم سردرگم باشند که آیا جز منطقه شهری هستند یا روستا!
وی با اشاره به وضعیت نامناسب باشگاه شهرداری فومن در دوراهی قرار گرفته و از وضعیت خوبی برخوردار نیست اظهار کرد: برای ساخت پارک بانوان نیازمند تامین اعتبار هستیم.
در ادامه این جلسه سخنگوی شورای اسلامی شهر فومن با بیان اینکه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند در تمامی امور کشور خدمت ارایه کند افزود: ما زحمات هیچ مسئولی را نادیده نگرفته اما فومن نیازمند مدیریت در واحد شهری است.
علیرضا علیدوست با اشاره به اینکه دفع آب های سطحی تبدیل به یکی از مشکلات عمده شهری شده است ابراز داشت: دستگاه های خدمات رسان در این خصوص وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.
شاهین علیزاده شاد فومنی نیز با بیان اینکه زمین 12 هکتاری پیش حصار چند سال است در شورای سوم و چهارم مطرح می شود هنوز به نتیجه ای نرسیده است اذعان داشت: تکلیف این زمین بایستی در داخل استان مشخص شود.
جلیل سندی دیگر عضو شورا نیز در این نشست با بیان اینکه آسفالت تبدیل به یکی از معضلات مهم شورا و شهرداری تبدیل شده است اذعان داشت: از نماینده می خواهیم همانطور که پیگیر آسفالت روستاها هستند شهر فومن را نیز در این زمینه دریابند.
شهردار فومن با بیان اینکه نداشتن معدن شن سبب شده کارهای عمرانی که در حال انجام آن بودیم لنگ بماند گفت: 30 درصد کوچه های شهر فومن هنوز فاقد آسفالت می باشد و بیشتر مراجعات مردم به شورا و شهرداری در خصوص آسفالت کوچه ها و معابر محل زندگیشان است.
نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت شهری یک مدیریت خاص و متفاوت است گفت: رهایت موتلفه های اقتصادی در حوزه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری با اشاره به اینکه شهرداری ها یک نهاد عمومی و غیر دولتی، محلی و خودکفاست ابراز داشت: شهرداری ها بایستی روی پای خود ایستاده و نمی تواند از بودجه خاصی بهره مند شود.
وی با بیان اینکه فومن با وجود دارا بودن گردشگر در این وضعیت دچار چالش و مشکل است خاطر نشان کرد: شهرستان را در رونق بخشیدن بیشتر یاری کنید.
افتخاری با اشاره به اینکه خیلی ها می خواهند از این اوضاع کشور و از آب گل آلود ماهی بگیرند تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در داخل کشور قابل حل هستند و مشکلات اقتصادی بایستی مدیریت شود.
نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه شهرداری را بایستی از روزمرگی نجات داد خاطرنشان کرد: نباید فقط به دنبال ماده 55 بوده و با مسائل پوپولیستی مردم را فریب دهیم.
وی به به وضعیت پل ورودی شهر فومن اشاره کرد و اذعان داشت: این پل در هفته دولت سال 98 و یا در 22 بهمن همان سال افتتاح می شود.
فرماندار فومن در ادامه با بیان اینکه شهرداری ها نهاد غیردولتی بوده و بایستی به درآمدهای خود تکیه زنند افزود: دولت نیز در مواقع ضروری کمک حال شهرداری ها است.
محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه بنده و نماینده شهرستان پیگیر مطالبات مردم هستیم : نباید در مسائل مدیریتی شعاری عمل کرده و نیز نمی توانیم بگوییم که گذشتگان ما کاری انجام نداده اند.
فرماندار فومن با تاکید بر اینکه مدیران بایستی طبق اعتبارات و توانمندی های خود وعده دهند اذعان داشت: متوقع کردن شهروندان متناسب با توانایی مدیران نیست و مدیران نیز حل مشکلات را الویت بندی کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری برای برطرف کردن مشکلات بایستی طرح و برنامه داشته و از سرمایه گذار در این بخش ها استفاده کنند تصریح کرد: شهر فومن باید به تناسب جمعیت از بودجه ها استفاده کنند.