| جمعه، 31 فروردین 1403
در نشست با دكتر نوبخت و رئيس آبفای كشور؛
       کد خبر: 196511
نگاه ایران: یکشنبه، ۷ مرداد در راستای پیگیری های رییس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص تصفیه فاضلاب رشت، نشستی با حضور سید امیر حسین علوی و دکتر جانباز رییس سازمان آبفا کشور برگزار گردید.
به گزارش ایلنا، در راستای تأمین اعتبار و پیگیری ساماندهی وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود و جلوگیری از ورود فاضلاب های بهداشتی به این دو رودخانه با مشارکت شهرداری و شرکت و آب وفاضلاب، روز یکشنبه، هفتم مردادماه علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت به همراه  سید امیرحسین علوی، رییس شورای اسلامی شهر در جلسات جداگانه ای در دفتر کار محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جانباز، معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دکتر عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر رشت با تشریح مشکلات موجود در حوزه فاضلاب شهری خواستار توجه ویژه سازمان آبفا کشور به حل معضل آلودگی فاضلاب شهری شد.
جانباز با اشاره به تجارب موفق همکاری شهرداری ها با سازمان آبفای کشور در خصوص حل این قبیل معضلات اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش فاضلاب در آلودگی رودخانه های رشت باید با اجرای طرحی کارشناسی ظرف مدت ۴ سال آلودگی های رودخانه های رشت از طریق ایجاد تسویه خانه های محلی به حداقل ممکن برسد.
وی خرید تضمینی پس آب، خط انتقال آب و ایجاد تسویه خانه را با مدل سرمایه گذار جزو اهداف سازمان آبفا در رشت دانست و از آمادگی کامل این سازمان جهت انجام این طرح ها خبر داد.
گفتنی است که در این جلسه پیگیری در خصوص پرداخت مابقی مبلغ باقیمانده از محل ۲۵درصد پیش پرداخت قرارداد احداث زباله سوز صورت گرفت که توسط دکتر عدل قول مساعد داده شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code