| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: ولی داداشی با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۷ مردادماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز امیر خجسته، نماینده مردم همدان، فامنین در مجلس به عنوان عضو اصلی کمیسیون انتخاب شد.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتخابات اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم مجلس نیز برگزار شد، تصریح کرد: بر این اساس فرهاد تجری و محمدرضا امیرحسنخانی به ترتیب به عنوان نایب رییس اول و دوم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس انتخاب شدند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس امتخاب اعضاء، بهرام پارسایی نیز به عنوان سخنگو کمیسیون برگزیده شد، خاطرنشان کرد: همچنین ولی داداشی و امیر خجسته نیز به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.
پیش از این داود محمدی نماینده قزوین به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شده بود. در سال دوم  ولی داداشی نماینده آستارا  سمت سخنگویی این کمیسیون را بر عهده داشت.
گفتنی است در اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:«هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.»

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code