| پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نگاه ایران/ گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: کشاورزان باید مطلع شوند که  سنتی کار کردن دیگر پاسخگوی نیاز خودشان در جامعه نیست.

آیت الله فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: خدمت به مردم نعمت است و اگر مسئولین از این نعمت غفلت کنند، تبدیل به نقمت می شود.

او افزود: امروز در سایه نظامی زندگی می کنیم که خوشبختانه مسؤلین آن قصد خدمت به مردم را دارند.

فلاحتی با اشاره به دستور به جای مقام معظم رهبری در مورد صنعت هسته ای خاطر نشان کرد: یکی از اثر برجام این بود که نسل چهارم انقلاب باورشان شد که سه نسل قبلی بدرستی مرگ بر آمریکا می گفتند.

وی تصریح کرد: نمی خواهیم برجام را سراسر سیاه نمایی کنیم و خوشبختانه برجام به دنیا ثابت کرد که ایران معقول حرکت می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه ما در همه بخش های جامعه نیاز به صنعت هسته ای داریم، ادامه داد: در نشست ها و جلسات از ایده پردازی های صرف پرهیز شود چون ایده ها از آن کلاس است و در میدان ها باید عملیاتی کار کرد.

وی افزود: لازم است مدیران در تصمیم گیری ها قاطع باشند و قبل از هر تصمیم خوب فکر شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری از مهمترین بخشهای اقتصادی استان محسوب می شوند، تصریح کرد: تاکنون کشاورزان ما سنتی کار می کردند اما باید مطلع شوند که دیگر با سنتی کارکردن در بخش کشاورزی نمی توانند پاسخگوی نیازهایشان باشند.

وی با اشاره به وضعیت مدیریت آب در بخش کشاورزی  گفت: اگر کشاورزان همزمان برای نشا و دیگر مراحل تولید برنج وارد شالیزار شوند و طبق تقویم زراعی عمل کنند، با کمبود آب مواجه نخواهند شد. ضمن اینکه از ظرفیت های آبی استان نظیر آب بندان ها نیز باید بهره لازم برده شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های مهمی که می تواند اقتصاد استان به خصوص شهرستان رشت را رونق ببخشد ، بوم گردی و گردشگری است، افزود: گیلان با وجود مناظر زیبا بخصوص جنگل حرفهای زیادی را برای توسعه بخش گردشگری دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی در ادامه از وضعیت نوغانداری استان انتقاد کرد و  گفت: ابریشم گیلان به وضعیت فلاکت باری رسیده است ، هرچند اخیرا اقداماتی انجام شده است اما اصلا کافی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات و علت مراجعات مردم به ما و نمایندگان درخواست شغل است،گفت: باید دانشجویان ما کارآفرین باشند نه اینکه گرفتن مدرک و فارغ اتحصیلی شان اول بدبختی شان باشد.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که حمایت از بخش خصوصی هنوز جدی نیست و بر تقویت بخش خصوصی توجه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برای بازاریابی محصولاتمان باید حرف زدن را بلد باشیم و از محصولاتمان دفاع کنیم. به طور مثال ما پراید را خودرویی بی کیفیت می دانیم این درحالیست که در کشور عراق برخی از مردم این کشور بسیار متشتاق به داشتن این خودرو هستند.

وی افزود: در مورد دیگر کالاها نیز باید بازار یابی های درست صورت گیرد و برنج گیلان با طعم و عطری که دارد باید در قالب بسته بندی های زیبا بفروش برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت یکی از بزرگترین شهرستانهای برنج خیز کشور است، خاطر نشان کرد: آنگونه که حق رشت است به این کلان شهر توجه نشده است.

وی ادامه داد: در فروش برنج و دیگر محصولات نباید فقط در روزهای اول برداشت برنج به فکر کشاورز باشیم بلکه حتی سرمایه گذاری که این محصول را در انبار نگهداری می کند باید مورد حمایت بخش کشاورزی باشد.

امام جمعه شهر رشت تصریح کرد: لازم است برای انجام کارهای بزرگ در رشت همصدا شویم و نمایندگان برای توسعه استان متحد باشند.

وی گفت: نظارت بر زیردستان توسط مسولین بیشتر شود زیرا اگرجایی رانش دیده شود، همه ما بد و خجل خواهیم شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code