| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/ گروه اجتماعی: شش ماه از زلزله ی ویرانگر کرمانشاه گذشته است. زلزله ی 7/3  ریشتری که طی آن 70 هزار نفر از اهالی کرمانشاه را بی خانمان کرد و روستاهایی با صد در صد تخریب برجای گذاشت.  در بخش اسلام آباد غرب عملیات ساخت خانه های بهداشت در سه روستای چقاگل، تنگه شوهان و باقرآباد به همت موسسه خیریه نیکوکاران شریف و بنیاد فرشته ها آغازشده است. نیکوکاران شریف یک نهاد غیرسیاسی و غیرانتفاعی بر پایه کمک های مردمی است که سعی دارد ضمن پوشش نیازهای اولیه و هدایت آنها در مسیر پیشرفت علمی و عملی، قشر محروم  جامعه را به سوی یک زندگی هدفمند و خودساخته رهنمون کند .این مجموعه توسط دکتر شیوا محمدی نیک در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ بنیان گذاشته شد.  با توجه به اخبار منفی بسیار، باید هر کار خیر هر چند کوچکی را نمایش داد در نیمه ی ماه مبارک رمضان به نمایندگی این موسسه در گیلان می روم. یک ساختمان چهار طبقه در بلوار انصاری رشت که از واحدهای مختلف تشکیلشده است. تعداد پرسنل این مرکز 110 نفر است که 50 نفر تحت عنوان مددکار در آن به ارائه خدمت می پردازند.رضا خرسندی نماینده این موسسه در گیلان توضیح می دهد نیکوکاران شریف جامعه هدفش یکی از بزرگ ترین حوزه های اجتماعی کشور با محوریت حمایت و توانمندسازی ایتام و خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست است که 2500 خانواده مددجوی را تحت پوشش خود دارد و اقداماتی مانند پرداخت مستمری ماهیانه، تهیه جهیزیه مزدوجین بی بضاعت، پرداخت کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و کمک به آزادی سرپرستان خانواده که به علت جرائم غیرعمد زندانی شده اند را با برنامه ریزی دقیق ساماندهی می کند. نمایندگی این موسسه در گیلان یک سال است که مشغول به فعالیت شده و با همکاری 110 نفرازگیلانیان که شامل 50 مددکار اجتماعی  ست هم اکنون  400 خانواده را در استان گیلان تحت پوشش خود دارد. نیکوکاران شریف در جهت گسترش فرهنگ نیکوکاری درهایش را به روی خیرین و خانواده های نیازمند گشوده است. این مرکز همچنین ارائه دهنده خدمات مشاوره ای برای افراد متمایل به کمکی که شیوه ی مناسب این امر را نمی دانند می باشد. مرکز گیلان در دوره ی یک ساله فعالیت های بسیاری داشته که یکی از مهم ترین آن می توان به 11 زندانی را با کمک خیرین به آغوش خانواده رسانده است و 12 مورد کمک در تهیه جهیزیه زوجین جوان را تقبل کرده است. این مجموعه  قبل از آغاز ماه مبارک رمضان 400 سبد نیکی  شامل اقلام موردنیاز خانواده های بی بضاعت توزیع کرده است. نیکوکاران شریف عقیده دارد با توجه به اخبار منفی موجود در کشور باید کار خیر، هرچند کوچک را نمایش داد. طرح احداث سه دستگاه خانه بهداشت در مناطق زلزله زده کلنگ سه خانه ی بهداشت در سه روستای چقاگل، تنگه شوهان و باقرآباد با هدف پوشش 30 روستای دیگر  در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان به زمین خورد. ساخت آخرین خانه های بهداشت در مناطق زلزله زده یک حرکت عام المنفعه است کهزیرمجموعه ی کمپین "اینجا کرمانشاه" فعالیت خود را آغاز کرده است. خرسندی می گوید تصمیم برای ساخت این سه خانه، پس از نیازسنجی دربارهمهم ترین مشکلات منطقه بررسی و با تعاملات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عقد قرارداد رسید. خرسندی می گوید از این روستاها تا اولین مراکز درمانی حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است و برای بیمارانی که فوریت پزشکی دارند این مسافت زمانی زیادی است. پول خود را آجر کنید

مسئول نمایندگی گیلان موسسه نیکوکاران شریف ادامه می دهد ما می خواهیم با این حرکت بگوییم که کرمانشاه تنها نیست و ما همه باهم هستیم.

شعار پروژه این است که " پول خود را آجر کنید". آجرهایی که قرار است سرپناه هم وطنان باشد یا دیوار و سقفی برای التیام دردهایشان. قلک هایی به شکل آجرهای نمادین که خیرین با دیدن آن انرژی مثبت و حال خوب از سهیم شدن در این حرکت را هرروز در خانه لمس می کنند. 

خانه بهداشت گیلانی ها در چقاگل مدیر این موسسه توضیح می دهد با توجه به حمایت هم وطنان گیلانی از ساخت این خانه های بهداشت، یکی از این خانه ها با حمایت مستقیم گیلانی ها به پایان می رسد و به نام مردم گیلان به هم وطنان زلزله زده هدیه خواهد شد.

در راستای کمپین "اینجا کرمانشاه" همچنین 40 دستگاه کولر با عنوان " تابستان گرم کرمانشاه درراه است" برای مناطق زلزله زده خریداری و ارسال شده است.

خیرین برای همیاری خود می توانند به سامانه اینترنتی این موسسه با آدرس: Idpay.ir/nikokaransharif مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۴۲۴۴-۰۱۳    در رشت تماس حاصل نمایند.